آغار به کار ششمین همایش تجاری بانکی ایران- اروپا

با حضور مقامات و مسئولین نظام بانکی؛

ششمین همایش دو روزه تجاری – بانکی ایران و اروپا صبح امروز(شنبه) با حضور مقامات ارشد بانکی و اقتصادی کشور در هتل اسپیناس پالاس آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی، غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و علی ماجدی سفیر ایران در آلمان سخنرانان کلیدی ششمین همایش تجاری – بانکی ایران و اروپا هستند.

«روابط تجاری و بانکی ایران دو سال پس از اجرایی شدن برجام» محور اصلی همایش خواهد بود. همچنین«اتحادیه اروپا شریکی برای ایران؛ چشم‌انداز همکاری‌های تجاری و بانکی ایران»، «اتحادیه اروپا و مدیریت تطبیق مدرن»، «اجزای چارچوب جامع مدیریت ریسک»، «مطالبات معوق بانکی (NPL) و استانداردهای حسابرسی (IFRS)»، «منابع تجدپذیر انرژی» و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.

علی دیواندری دبیر این همایش و رییس پژوهشکده پولی و بانکی با یادآوری اینکه سه سال از پایه گذاری همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا می گذرد، افزود: حجم، اندازه و اثرگذاری اقتصاد ایران می طلبید که چنین همایشی برگزار شود؛ اروپا یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و این همایش فضایی برای گفتگوها خواهد بود.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی توضیح داد که این همایش با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی و تعدادی از ایرانیان مقیم اروپا به ویژه گروه مالکی پایه گذاری شده و طبیعتا تدارک و آمادگی های لازم برای برگزاری همایش در اروپا برعهده گروه مالکی و در ایران برعهده پژوهشکده پولی و بانکی است.

دیواندری با بیان اینکه، برگزاری ۵ دوره گذشته همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا آثار مثبتی داشته است، گفت: تاکنون بسیاری از شرکت ها و موسسات مالی و بانکی اروپا به شبکه بانکی کشور متصل شده اند و برگزاری این همایش هم در نقل و انتقال پول و هم در بحث تکنیکی موثر بوده است.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8