شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیر مجاز

رئیس پلیس فتا زنجان خبر داد:

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت شکوائیه مبنی بر برداشت غیر مجاز اینترنتی به مبلغ معلوم از حساب احدی از شهروندان زنجانی در چهار مرحله، موضوع ضمن تشکیل پرونده مزبور تا کشف و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین مربوط به بزه انجام شده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت (م. ح.) در استان زنجان شناسایی، با اخذ دستور قضایی اکیپی از کارآگاهان این پلیس به موقعیت اعلامی اعزام و متهم دستگیر و به این پلیس دلالت شد.

سرهنگ آدینه‌لو ادامه داد: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد و بیان داشت از دوستان شاکی می‌باشد با سوء‌استفاده از اعتماد وی نسبت به فعال سازی رمز دوم کارت اقدام و از حساب شاکی برداشت نموده است.

وی با بیان اینکه دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است، گفت: از کاربران انتظار داریم به هیچ وجه کارت بانکی و اطلاعات آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گفته سرهنگ آدینه لو یکی از مهمترین دلیل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد اعتماد به دوستان و آشنایان است، که در پی آن شاهد وقوع این جرم هستیم.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، ان را از طریق وب سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  2