مشکل بانکداری الکترونیک داخلی است

قائم مقام مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان ((AHK Iranمطرح کرد؛

قائم مقام مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان (AHK Iran) با بیان اینکه مشکل بانکداری الکترونیک داخلی است گفت: بیشتر مشکل بانکداری ما که در چند سال اخیر بانک ها بسیار سعی بر بالا بردن کیفیت آن کرده اند ، بحث استانداردهای حسابداری ،تطبیق و کامپلاینس و از این دست بود که برای تعامل با دنیا بسیار ضروری هستند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امیر علیزاده در گفتگوی اختصاصی با بانکداری الکترونیک درباره پیشرفت حوزه بانکداری الکترونیک در ایران گفت: بحث اصلی سوییفت وحواله های داخلی است چرا که بانکداری الکترونیک بیشتر داخلی است و خیلی با روابط بین المللی ارتباطی ندارد و از نظر فنی و زیر ساختی مشکلی در این زمینه وجود ندارد .
وی با اشاره به رفع مشکل سوییفت در تبادلات بانکی اظهار کرد: سوییفت با بانک ها بسیار سریع وصل شد و از این لحاظ مشکل چندانی نداریم و بیشتر مشکل ما که در چند سال اخیر بانک ها بسیار سعی بر بالا بردن آن کرده اند و پیشرفت خوبی هم حاصل شد، بحث استانداردهای حسابداری ،تطبیق و کامپلاینس و از این دست بود اما مشکل اصلی این است که به دلیل فشار آمریکا ، بانک های بزرگ اروپا با ما به خوبی کار نمی کنند.
قائم مقام مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان درباره گشایش اعتباری برای ال سی نیز گفت : پس از برجام ال سی (LC) نیز همانند حواله بانکی بهتر و آسان تر شده است اما نه به آن صورت که  خیلی ها فکر می کردند  که به راحتی بتوان با همه بانک ها  LC باز کنند. اما تعدادی از بانک ها در اروپا هستند که گشایش اعتبار انجام می دهند.
وی  با مفید دانستن برگزاری همایش ها و سمینارهای بین المللی در ایران  عنوان کرد: کشور ما نیازمند گفتگو با مقامات و شرکت های اروپایی است که در سمینار اخیر در بحث های کامپلاینس یا تطابق شاید خود مسوول بانک مرکزی نیز بحث ها و چالش هایی را مطرح کرد که  ممکن است اروپایی ها تا به حال از آن زاویه به آن ننگریسته بودند.
علیزاده افزود:  مهم ترین فایده این قبیل همایش ها افزایش گفتگو است و ما در شرایط فعلی که بسیاری از چیزها نامشخص و مبهم است بسیار نیازمند گفتگو هستیم
وی با بیان اینکه نمی توان درباره بهم خوردن برجام پیش داوری کرد تصریح کرد: اکنون بسیار زود است که بخواهیم قضاوت کنیم که آمریکا از برجام خارج می شود یا خیر ، چرا که هنوز این کار را نکرده و اینکه در صورت خروجش از برجام ، واکنش ایران و اروپایی ها به این قضیه چه خواهد بود نیز خود مثنوی هفتاد من است .
قائم مقام مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان  ادامه داد: حتی درصورت برهم خوردن برجام نیز باید دید از نظر  فنی و حقوقی بحث آن به چه صورت خواهد بود و اگر ایرانی ها و اروپایی ها برجام را زنده نگهدارند تحریم های ثانویه بانک ها آیا ممکن است بدتر از این بر روی بانک ها تاثیر بگذارد و یا خیر . باید زمان بگذرد تا ببینیم چه خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  8