ایران کیش در مسیر فتح بازار

روی خط بالنگی;

شرکت کارت اعتباری ایران کیش با در اختیار داشتن بیش از 8 درصد تعداد از کل تراکنش های سیستم شاپرک رتبه پنجم را از نظر تعداد تراکنش ها در اختیار داشته و با بیش از 13 درصد از کل مبلغ تراکنش ها، رتبه دوم را از نظر مبلغ تراکنش های سیستم شاپرک در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در طی شش ماه منتهی به آذرماه سال 1396 این شرکت سهم پایانه های اینترنت و فروشگاهی خود و همچنین سهم تعداد تراکنش های اینترنتی خود را به طور محسوسی افزایش داده است و توانسته است جایگاه خود در را در شبکه پرداخت شاپرک حفظ کند. در حال حاضر طبق آخرین آمارها، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با در اختیار داشتن نزدیک به 15 درصد از پایانه های فروشگاهی فعال، رتبه نخست را از نظر تعداد پایانه های فروشگاهی در بین شرکت ها به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت توانسته است تعداد تراکنش های اینترنتی خود را در طی شش ماه منتهی به آذرماه در حدود 180 درصد افزایش دهد که رشد قابل توجهی است.
سهم تعداد پایانه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط شرکت شبکه شاپرک که در شکل 1 ارائه شده است، سهم تعداد پایانه های فروشگاهی شرکت کارت اعتباری ایران کیش از تیرماه تا آذرماه سال 1396 از حدود 3/14 درصد به 8/14 درصد افزایش یافته است و سهم تعداد پایانه های اینترنتی نیز از حدود 1 درصد به 2/1 درصد افزایش یافته است. سهم پایانه های موبایلی این شرکت نیز از حدود 14/0 درصد در تیر ماه به 12/0 درصد در آذرماه کاهش یافته است که این آمارها حاکی از تمرکز بالای این شرکت در بخش پایانه های فروشگاهی می باشد.
سهم تعداد تراکنش ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بر اساس آمارهای ارائه شده در شکل 2، سهم تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در تیرماه سال جاری در حدود 4/9 درصد بوده است که پس از گذشت شش ماه در آذرماه به حدود 2/9 درصد کاهش یافته است. سهم تعداد تراکنش های اینترنتی این شرکت از سوی دیگر با افزایش معنی دار در طی این دوره از حدود 8/1 درصد در تیرماه به 8/3 درصد در آذرماه افزایش یافته است. سهم تعداد تراکنش های موبایلی شرکت نیز کاهش جزئی یافته و از حدود 24/0 درصد به 17/0 درصد کاهش یافته است.
تعداد ابزارهای شرکت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به شکل 3 شرکت کارت اعتباری ایران کیش در طی شش ماه منتهی به آذرماه تعداد پایانه های فروشگاهی خود را از حدود 927 هزار پایانه به 958 هزار پایانه افزایش داده است. تعداد پایانه های اینترنتی شرکت نیز از حدود 6 هزار پایانه در تیرماه به 8 هزار پایانه در آذرماه افزایش یافته است که حاکی از افزایش حدود 33 درصدی دارد. تعداد پایانه های موبایلی شرکت نیز از حدود 449 پایانه در تیرماه 96 به 570 پایانه در آذرماه افزایش یافته است.
تعداد تراکنش های شرکت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بر اساس شکل 4 تعداد تراکنش های شرکت کارت اعتباری ایران کیش در تیرماه 96 در حدود 114 میلیون تراکنش گزارش شد که این میزان در شهریورماه به حداکثر خود یعنی 120 هزار تراکنش رسید و در مهرماه به حداقل خود یعنی 109 میلیون تراکنش رسید که ناشی از تغییرات فصلی الگوی خرید است. در نهایت در آذرماه تعداد تراکنش های پایانه های فروشگاهی این شرکت به حدود 118 میلیون تراکنش افزایش یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به شکل 5 تعداد تراکنش های اینترنتی شرکت در طی این دوره افزایش قابل توجه 180 درصدی را تجربه کرده است و از حدود 656 هزار تراکنش در تیرماه به حدود یک میلیون و 840 هزار تراکنش در آذرماه رسیده است. تعداد تراکنش های موبایلی شرکت نیز از حدود 346 هزار تراکنش در تیرماه به 207 هزار تراکنش در آذرماه رسید.
مبلغ تراکنش های شرکت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از نظر مبلغی همانطور که ذکر شد، بعد از شرکت به پرداخت ملت، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با در اختیار داشتن بودن بیش از 13 درصد از مبلغ تراکنش ها در رتبه دوم قرار دارد. با توجه به شکل 6 مبلغ تراکنش های این شرکت روی پایانه های فروشگاهی در تیرماه در حدود 187 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که در مرداد ماه به حداکثر خود یعنی 207 هزار میلیارد ریال رسید. کمترین مبلغ ماهانه تراکنش های این شرکت در آبان ماه در حدود 185 هزار میلیارد ریال گزارش شد. مبلغ تراکنش های اینترنتی شرکت در این دوره روند افزایشی تقریباً ثابتی داشته و از حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال در تیرماه به 4 هزار و 700 میلیارد ریال در آذرماه رسید.
مبلغ تراکنش های موبایلی نیز با توجه به شکل 7 روندی تقریباً ثابت را تجربه کرده است و از حدود 22 میلیارد ریال در تیرماه به حدود 26 میلیارد ریال در مهرماه و پس از آن به حدود 21 میلیارد ریال در آذرماه رسیده است.

تعداد تراکنش ها به ازای هر سرویس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به شکل 8 تعداد تراکنش های خرید شرکت کارت اعتباری ایران کیش در تیرماه سال جاری در حدود 134 میلیون تراکنش گزارش شد که در شهریورماه این میزان به حدود 142 میلیون تراکنش افزایش یافته و در مهرماه دوباره کاهش یافته و در آذرماه به حدود 139 میلیون تراکنش رسید. تعداد تراکنش های مانده گیری این شرکت نیز الگویی مشابه خرید داشته با این تفاوت که در تیر و مردادماه به ترتیب با حدود 143 و 151 میلیون تراکنش بیشترین اختلاف را با تراکنش های خرید داشته و کمترین اختلاف در آذرماه مشاهده شد که تعداد تراکنش ها در حدود 145 میلیون گزارش شد. تعداد تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ نیز در طی این دوره تقریباً ثابت و در حدود 10 میلیون تراکنش گزارش شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  +    =  54