لزوم اتصال دستگاه‌ها و نهاد‌ها به دیتاسنتر

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران تاکید کرد:‍

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید بر اساس مصوبه هیئت وزیران و دستور استاندار، به دیتاسنتر متصل شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یدالله طهماسبی در جلسه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در نوشهر با تشریح اقدامات سازمان فناوری و ارتباطات مازندران وضعیت زیرساخت استان را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: استان مازندران همواره در سال‌های اخیر جزء استان‌هایی بوده که وضعیتی مطلوبی را در این بخش به خود اختصاص داده است.

وی شمار کاربران اینترنت را در استان بیش از ۲ میلیون و هشتصد هزار نفر اعلام کرد و افزود: استان مازندران در بخش مغزافزاری و زیرساخت‌های ارتباطی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گیری شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران به بررسی فرصت‌ها و تهدیدات استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: از هر ۱۰ ایرانی ۶ نفر عضو این شبکه‌ها هستند این در حالیست که بیشترین کاربران این شبکه‌ها را جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال تشکیل داده اند و محتوایی که بالاترین جستجو را در این شبکه‌ها داراست، محتوای خبری است.

طهماسبی با اعلام این خبر بر استفاده درست و بهینه از فضای مجازی تاکید کرد و گفت:باید تمهیداتی مناسب برای مصرف مطلوب از فضا‌های موجود اتخاذ شود.

وی در خصوص شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعنوان مجری اصلی این طرح در ۳ فاز زیرساخت‌های لازم را فراهم نموده است و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها باید در جهت تولید محتوا و ارائه خدمات از طریق این بستر اقدامات لازم را بعمل آورند.

طهماسبی با بیان اینکه راه اندازی مرکز داده استان در استمرار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید بر اساس مصوبه هیئت وزیران و دستور استاندار، به دیتاسنتر متصل شوند.

وی همچنین راه اندازی مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رسانی رایانه‌ای (آپا) را از اقدامات موثر این اداره کل در جهت افزایش امنیت فضای مجازی و امداد رسانی سریع در مواقع حوادث در حوزه فضای مجازی عنوان کرد.

در پایان مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران پیشنهاداتی را در خصوص شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری بعنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است ارائه کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄  3  =