مسترکارد پتنت تایید تراکنش مبتنی بر بلاکچین ثبت کرد

خبر اختصاصی بانکداری الکترونیک;

مسترکارد برای تایید تراکنش های پرداخت در پایانه‌های فروش (کارتخوان‌ها) از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت مسترکارد پرونده ای در شرکت ثبت اختراعات و علامت های تجاری ایالات متحده(USPTO) اعلام کرده است که فرایندی برای ارسال و دریافت اطلاعات هویتی مبنی بر یک بلاکچین عمومی ابداع کرده است. 
این سیستم طی یک روش دوطرفه، تصویر کارت پرداخت رمزنگاری شده که با یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی روی بلاکچین ذخیره شده است را رمزگذاری می کند. زمانی که دارنده کارت یک تراکنش پرداخت انجام می دهد، این سیستم با استفاده از کلید خصوصی تصویر کارت را رمزگشایی می کند و اطلاعات پرداخت اعتبارسنجی می شود.
با این راه حل، تراکنش ها امن خواهند بود زیرا دیگر نیازی نیست که فرد در هنگام انجام پرداخت، کارت خود را ارائه کند. هم‌چنین دیگر نیازی به نگرانی درباره تقلب های اسکیمینگ کارت (سرقت اطلاعات نوار مغناطیسی کارت) وجود ندارد.
مسترکارد اعلام کرده است:« می‌توان تراکنش را از طریق نمایش کدی قابل خواندن توسط ماشین به دستگاه کارتخوان انجام داد. از آنجایی که این کد از طریق صفحه نمایش زیرین بهتر کنترل می شود، (می توان آن را به راحتی پوشاند و در بیشتر موارد در داخل جیب یا کیف افراد است) بیشتر در جلوگیری از تقلب های اسکیمینگ موثر خواهد بود.»
شرکت مسترکارد بیش از 35 پتنت را در حوزه تکنولوژی بلاکچین ثبت کرده است. در سال گذشته این شرکت اعلام کرد که از طریق رابط برنامه نویسی ارائه شده دسترسی به تکنولوژی بلاکچین را باز گذاشته است. البته در آغاز، قرار بود این تکنولوژی برای تراکنش های B2B و مخصوصا در پاسخ به تقاضاهای پرداخت های برون مرزی در دسترس قرار بگیرد.
هم چنین مسترکارد در گروه ارز دیجیتال نیز سرمایه گذاری کرده است. این گروه ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و شرکت های مرتبط با بلاکچین را پرورش می دهد. علاوه بر این، به اتحادیه سراسری اتریوم ملحق شده است که از آن طریق شرکت های معروف به Fortune 500 ، استارتاپ های فینتک، متخصصین بلاکچین و دانشگاهیان همگی با هم در ارتباط هستند. و خبر دیگر این که مسترکارد در ماه آوریل اعلام کرد که 175 توسعه دهنده برای تکنولوژی های جدید از جمله متخصصین بلاکچین استخدام می کند تا در دفتر ایرلند مشغول به کار شوند.

 

مترجم: سمانه سمیعی
منبع: https://www.pymnts.com/mastercard/2018/mastercard-blockchain-based-patent/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  32