بیت کوین تحت تسلط حکومت چین است

بنیانگذار ریپل:

براد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) بنیانگذار شرکت ریپل به تازگی کنفرانسی اعلام کرد که بازار بیت کوین در اختیار حکومت چین قرار دارد و این ارز دیجیتال نمی‌تواند نظام بانکی را از هم بپاشاند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ریپل یک سامانه غیرمتمرکز است که با هدف ارتباط بهتر بین بانک‌ها و موسسات مالی بر بستر فناوری بلاک چین فعالیت می‌کند. ریپل همچنین یک ارز دیجیتال نیز عرضه کرده که طی مدتی کوتاه توانسته به جایگاه سوم در بازار ارزهای دیجیتال دست یابد.

براد گارلینگهاوس در این کنفرانس گفت: «می‌خواهم به مساله‌ای اشاره کنم که کمتر جایی درباره آن صحبت شده است، اما ارزش توجه کردن دارد. بیت کوین واقعا تحت کنترل چین قرار دارد. در کشور چین چهار مرکز استخراج (ماینینگ) بیت کوین وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد توان پردازشی این شبکه را در اختیار خود دارد. از کجا معلوم که چین کنترل بازار بیت کوین را در اختیار نداشته باشد؟ چند کشور در دنیا هستند که بخواهند ارز تحت کنترل چین را مورد استفاده قرار دهند؟ بی‌تردید چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

او در ادامه به این نکته اشاره کرد که بیت کوین نمی‌تواند شاه‌کلیدی برای حل مسائل مختلف باشد. گارلینگهاوس همچنین گفت که تردید دارد بیت کوین بتواند روزی به عنوان یک پول جهانی به شکلی گسترده مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است افرادی نظیر جک دروسی (مدیرعامل توئیتر) و استیو وزنیاک (هم‌بنیانگذار اپل) مدتی پیش گفتند که بیت کوین از توان لازم برای تبدیل شدن به واحد پول جهانی برخوردار است.

گارلینگهاوس همچنین به این نکته که فناوری بلاک چین به تنهایی می‌تواند نظام بانکداری کنونی را برهم زند واکنش داد و آن را بی‌معنا خواند. او گفت: «بلاک چین بانک‌ها را برهم‌ نمی‌زند، بلکه این فناوری نقشی مهم در شیوه عملکرد این نظام برمی‌دارد.» تاکنون بانک‌ها و کشورهای مختلفی در دنیا به استفاده از شبکه ریپل علاقه نشان داده‌اند. چندی پیش خبری در ارزنگار با عنوان «استفاده بانک‌های ژاپن از ریپل برای اپلیکیشن پرداخت » منتشر کردیم. همچنین یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس یعنی کویت نیز در بانک‌های خود از این سامانه برای پرداخت‌های سریع بین‌المللی استفاده می‌کند.

 

منبع: ارز نگار 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  ⁄    =  17