سهم خانواده بانکی در بورس

سهم بانک‌ها، پرداخت و انفورماتیکی‌ها و نهادهای مالی از کل بازار سرمایه;

پذیرش، درج و معاملات سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) برای همه ذی‌نفعان آنها مزایای متعددی به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، لذا همه سال‌ها تعداد زیادی از شرکت‌ها با طی فرآیند پذیرش، درج و عرضه امکان معاملات سهام خود را در این بازار فراهم می‌آورند.
در بازار سرمایه شرکت‌ها برحسب نوع فعالیت خود به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در این گزارش برحسب موضوع، به بررسی چهار گروه مرتبط با فعالیت‌های پولی و مالی شامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، لیزینگ، پرداخت و انفورماتیک و تامین سرمایه پرداخته می‌شود.
گروه بانک‌ها و موسسات مالی: این گروه یکی از پرحاشیه‌ترین گروه‌ها در سال‌های اخیر بوده که به دلیل عدم شفایت اطلاعاتی بیشترین نماد متوقف را در میان گروه‌های مختلف دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه لیزینگ: یکی از کوچک‌ترین گروه‌ها در بازار سرمایه است که در طبقه‌بندی اعلام‌شده نام رسمی آن «سایر واسطه‌گر‌های مالی» است. در این گروه دو شرکت لیزینگ امید و لیزینگ پارسیان نیز فرآیند پذیرش و درج را طی کرده‌اند و در انتظار عرضه اولیه سهام خود هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گروه پرداخت و انفورماتیک: نام رسمی این گروه «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» است که با وجود افزوده شدن چند شرکت بزرگ در سال‌های اخیر به آن همچنان سهم زیادی در بازار ندارد. در این گروه نیز شرکت «پرداخت الكترونيك سامان‌كيش» در آستانه عرضه اولیه قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تامین سرمایه: در این حوزه، تنها سهام شرکت تامین سرمایه امید در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرد. نماد معاملاتی این شرکت در گروه «فعاليت‌هاي كمكي به نهادهاي مالي واسط» طبقه‌بندی شده است. در این گروه نماد شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران، کانون کارگزاران بورس و… نیز معامله وجود دارد که به دلیل عدم سنخیت در محاسبات این نوشتار لحاظ نشده‌اند.

 

 

 

 

 

سهم از کل بازار: با توجه به آنکه مجموع ارزش کل بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در حال حاضر مبلغ 5,200 هزار میلیارد ریال و ارزش کل معاملات آن 1,234 هزار میلیارد ریال است سهم گروه‌های چهارگانه مورد بررسی در این گزارش از ارزش بازار و ارزش معاملات به شرح نمودار‌های 7 و 8 است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ماهنامه بانکداری آینده شماره 31 اردیبهشت 97 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9