گزارش بانک مرکزی از جزییات رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه بر اساس آمار رشد اقتصادی در سال گذشته ٣.٧ درصد بوده است، گفت: در سال ٩۶ تمام گروه‌های اقتصادی مثل نفت، صنایع، معادن و خدمات رشد مثبت داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیمان قربانی در نشستی خبری درباره اوراق پیش خرید سکه گفت: سال ٩۵ و ٩۶ را با تورم یک رقمی به پایان رساندیم و تورم اردیبهشت ماه نیز ٩.١ درصد بوده است. وی با اشاره به آمار منتشره درباره رشد اقتصادی نیز گفت: بر اساس آمار رشد اقتصادی در سال گذشته ٣.٧ درصد بوده است

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه در سال ٩۶ تمام گروه‌های اقتصادی مثل نفت، صنایع، معادن و خدمات رشد مثبت داشته است، خاطر نشان کرد: فصول سوم و چهارم بخش نفت رشد کاهشی داشته است. همچنین در حوزه صنعت در سال گذشته ۵.٣ و چهارم ۵.۴ درصد رشد داشته‌ایم.

به گفته قربانی، شاخص کل کارگاه های صنعت پارسال ۵.۵ درصد و در سه ماهه چهارم نیز ۵.٧ درصد بوده است که افزایش یافته است. وی درباره اوراق گواهی پیش خرید سکه نیز گفت: با اعلام این طرح در روز پنج شنبه و با وجود رشد نرخ جهانی طلا، با کاهش ۵ درصدی قیمت سکه در بازار و همچنین قیمت آتی سکه بودیم.

 

منبع: ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −  42  =