ضرورت مجوز دولت برای عرضه محصولات با قیمت واقعی در بورس

تحلیل گر بازار سرمایه با تاکید بر لزوم مجوز دولت برای عرضه محصولات در بورس با قیمت های واقعی گفت:با این امر نقدینگی سرگردان به سمت بورس و شرکت‌ها سرازیر می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، همایون دارابی تحلیل گر بازار سرمایه در تشریح امکان حذف  متقاضیان کاذب در عرضه بورس کالا ، اظهار کرد: واقعیت آن است که شناسایی و حذف تقاضا‌های کاذب چندان آسان نیست چرا که فاکتور‌های زیادی در این باره وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، افراد مدعی تولیدند، اما باید دید که در سال‌های گذشته خریدی برای محصول آنها وجود دارد یا خیر؟

دارابی با اشاره به وجود ضریب خطا در عرضه بورس کالا به منظور شناسایی متقاضیان کاذب ،افزود:برای مثال اگر قیمت ها غیر واقعی باشد ،رانت در اختیار خریداران قرار می گیرد و همین امر روند حذف را بامشکل روبرو می کند.

وی تصریح کرد: دولت باید اجازه دهد که شرکت‌ها محصولات خود را با قیمت های واقعی عرضه کنند تا نقدینگی سرگردان به سمت بورس و شرکت‌ها سرازیر شود چرا که بدون هدایت نقدینگی، در نهایت هرسیستم دستوری و متمرکز  به شکست می رسد.

این تحلیل گر بازار سرمایه با بیان اینکه کالایی که در بورس عرضه می‌شود برای مصرف داخل است، گفت: مبنای قیمت‌های پایه در بورس کالا، دلار ۴۲۰۰ تومانی است و رقابت در بسیاری از کالاها تا سقف ۱۰ درصد  صورت می گیرد، علت آن هم این است که تولید کننده می‌تواند کالای خود را در بازار‌های جهانی با قیمت‌های بالاتر به فروش برساند اما آن را در بازار بورس با حاشیه‌ای بالاتر از قیمت پایه به فروش می‌رساند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  3  =