اولین خیریه جهان که فقط ارز دیجیتال می‌پذیرد

اولین خیریه ارز دیجیتال جهان از کاربران بیت کوین کش می‌پذیرد. این خیریه که تورنتو کانادا مستقر است، این کمک‌ها را برای خرید لباس برای نیازمندان مصرف می‌کند. خیریه «سکه برای لباس»‌ (Coin 4 Clothes) قصد دارد بیت کوین کش را به مردم معرفی کند و در عین حال، به نیازمندان و مستمندان نیز کمک کند. درواقع این خیریه به دنبال دو هدف ارزشمند است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از آنجا که کمک‌های مردمی در قالب ارزهای دیجیتال به این خیریه برسانند. در نتیجه، محدودیت جغرافیایی دیگری معنایی ندارد. لباس‌های خریداری شده توسط این خیریه نیز به سایر موسسات خیریه مستقر در تورنتو داده می‌شود. این خیریه نه تنها کمک‌ها را در قالب ارزهای دیجیتال دریافت می‌کند، بلکه پرداخت‌های خود را نیز به همین صورت انجام می‌دهد. همچنین همه کمک‌های خیریه صورت گرفته از طریق صفحه‌ای مشخص در وب‌سایت مربوطه قابل مشاهده است. همچنین کسانی که لباس‌های کارکرده و دست‌دوم خود را به این خیریه اهدا می‌کنند نیز این فرصت را دارند که بیت کوین کش به دست آورند.

در موسسات خیریه، معمولا بخشی از کمک‌ها صرف امور جاری موسسه می‌شود. اما در این خیریه ۱۰۰ درصد بیت کوین کش اهدایی کاربران صرف خرید لباس و کمک به نیازمندان می‌شود. یکی دیگر از مزایای این شکل از خیریه این است که انتقال پول به این موسسات تقریبا رایگان است. در شیوه‌ّهای مرسوم انتقال وجه بانکی، معمولا بخشی از پول توسط نظام بانکی به عنوان کارمزد گرفته می‌شود. این مدل جدید می‌تواند همه پول اهدایی از سوی خیرین را به دست نیازمندان برساند.

استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین در حوزه خیریه می‌تواند به حل شدن یا کاهش شدت برخی از مشکلات رایج در خیریه‌ها بیانجامد. موسسات خیریه ممکن است در معرض مدیریت ناکارآمد و یا حتی فساد مالی قرار گیرند. شفافیت تراکنش‌های مالی بر بستر بلاک چین و در نتیجه، شفافیت موجود سبب جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی می‌شود. همچنین مشخص بودن جزییات فرآیندهای مالی نیز می‌تواند به شفافیت هر چه بیشتر کمک کند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  70