۶ سال حبس برای هکر روسی به جرم سرقت ۴ میلیون دلاری از کارت نقدی

اختصاصی بانکداری الکترونیک;

یک هکر روسی که به فروپاشی یک شرکت آمریکایی و سرقت 4 میلیون دلار توسط کارهای بدهی تقلبی متهم بود جریمه 6 سال حبس دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، میخائیل کنسانتینو مالیخین اطلاعات هویتی مورد نیاز برای ورود به سیستم را از هکر دیگری که دسترسی غیرقانونی به پلتفرم داشت به دست می آورد.
او پس از یک بار ورود به سیستم حساب های بسته شده را مجددا فعال کرد و با صدور کارت های بدهی 5 میلیون دلاری برای هر یک از آن ها توانست کارت های تقلبی ایجاد کند. هم چنین مالیخین کارت های بدهی متصل به شرکت کلورادو را نیز از همین روش صادر کرد و این شرکت به دلیل خسارت های ناشی از هک های انجام شده ورشکست شد.
این هکر روسی، کارت هایی که دوباره فعال شده بودند را به کلاهبردارانی در سراسر جهان می فرستاد و افرادی از روسیه و ایالات متحده می توانستند با آن کارت ها از فروشگاه های خرده فروشی بزرگ مانند Best Buy و اپل در لس آنجلس اقلامی با قیمت بالا خریداری کنند.
برای مجازات مالیخین علاوه بر 70 ماه حبس، جریمه نقدی 4 میلیون و 131 هزار و 731 دلاری نیز به منظور بازپرداخت و جبران خسارات تعیین شده است. پیش از آن 1.3 میلیون دلار وجه نقد و بیش از 22 هزار کارت هدیه، چندین قطعه طلا و 30 هزار دلار وجه ارسال شده به مراکز جراحی پلاستیک و یک دستگاه فورد موستانگ 1966 توسط FBI توقیف شد.

 

منبع: https://www.finextra.com/newsarticle/32479/russian-hacker-to-serve-six-year-prison-sentence-over-4-million-debit-card-scam/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −  55  =