آموزش فناوری بلاک چین: راهبرد دولت کره جنوبی برای پیشتازی اقتصادی

وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی اعلام کرد آموزش بلاک چین به زودی به طور عمومی در این کشور آموزش داده می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این اقدام در راستای تلاش‌های این کشور برای پیشتازی در آنچه انقلاب چهارم صنعتی نامیده می‌شود خواهد بود. این وزارت به تازگی سرفصل‌های درسی مربوط به این فناوری را تهیه کرده است.

وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی بر این باور است که با ایجاد محیطی برای پژوهش‌های مستقل و پشتیبانی از رشد فناوری می‌تواند زمینه را برای نوآوری‌های گوناگون آماده سازد. این نهاد چندین فناوری را در سرفصل‌های پیشنهادی خود قرار داده است. بلاک چین، هوش مصنوعی، کلان داده، فناوری رایانش ابری، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، خودروهای بدون راننده و پهپادها از جمله این فناوری‌ها هستند.

تاکنون ۴۰ دوره آموزشی برای این فناوری‌ها طراحی شده است. وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی بر این باور است که این دروس می‌توانند فرصت‌های اشتغال جوانان این کشور را افزایش دهند.

یانگ کیونگ وون که یکی از مدیران وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور است می‌گوید: «با وجود اینکه اشتغال جوانان یک مساله اجتماعی به شمار می‌رود، مشکل اصلی در عدم تناسب شغل‌ها نهفته است.» او بر این باور است که این طرح آموزشی می‌تواند با توانمندسازی جوانان، فرصت‌های جدیدی را برای افراد جویای کار ایجاد کند.»

گفتنی است کره جنوبی یکی از کشورهای پیشتاز دنیا در زمینه ارزهای دیجیتال و نیز فناوری بلاک چین به شمار می‌رود. این کشور چندی پیش اعلام کرد قرار است از این فناوری برای ذخیره داده‌های حساس ژنومیک استفاده کند.

 

منبع: ارزنگار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6