مقابله مجدد دولت چین با ارزهای دیجیتال

دولت چین که نگران سوءاستفاده برخی افراد از ارزهای دجیتال است، دستور تعطیلی برخی وب سایت های خبری که به طور تخصصی در این زمینه مطالبی منتشر می کنند را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  دولت چین از سرویس های میزبانی وب خواسته که ارائه خدمات به سایت های یادشده را متوقف کنند.

علاوه بر این هشت رسانه خبری مرتبط با ارزهای دیجیتال و بلاک چین هم در اپلیکیشن وی چت تعطیل شده اند. وی چت محبوب ترین پلاتفورم ارتباطی و گپ تلفن همراه محسوب می شود. علت این ممنوعیت نقض قوانین سایت های خبری چین اعلام شده است.

هفته گذشته دولت چین از هتل ها، ادارات دولتی و برخی فروشگاه های بزرگ خواست تا از میزبانی رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال خودداری کنند و مانع از برگزاری همایش های تبلیغاتی در این زمینه شوند.

البته چین تنها کشوری نیست که به گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال به دیده شک و تردید می نگرد. دولت آمریکا و بسیاری از بانک های امریکایی نیز نسبت به این پدیده خوش بین نیستند  و گوگل و فیس بوک نیز تبلیغات در این زمینه را ممنوع کرده اند و دولت انگلیس هم با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال مخالف است.

نگرانی از پولشویی با استفاده از ارزهای دیجیتال و استفاده از این پول ها برای کلاهبرداری مهم ترین تهدیدی است که باعث شده بسیاری از کشورهای جهان در برابر گسترش استفاده از ارزهای مذکور ایستادگی کنند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =