حذف محدودیت ها در بازارهای اقتصادی، خصیصه مناطق آزاد است

رئیس سازمان بورس در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه سرمایه گذاری کیش عنوان کرد؛

رئیس سازمان بورس بر لزوم تکیه بر بازار سرمایه برای کاهش تاثیر تحریم بر شرکت‌ها تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شاپور محمدی،رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه سرمایه گذاری کیش گفت:ارزش فعلی بورس و فرابورس ایران بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است و اکنون این نهاد مالی در 4 نهاد بورس،فرابورس،بورس کالا و بورس انرژی در حال فعالیت است.
وی با اشاره به تنوع ابزارهای مالی در بازار بورس افزود:در حال حاضر معاملات بورس کالای ایران در قالب رینگ کالای کشاورزی، پتروشیمی،مواد فلزی و معدنی و… معامله می شود و امیدواریم که بتوانیم به زودي نفت خام را نیز در بورس معامله کنیم،البته نفت کوره اکنون نیز در بورس معامله می شود.
محمدی با اشاره به جذابیت بازار سرمایه ایران برای سرمایه گذاری مسلمانان خاطرنشان کرد:انواع ابزارهای مالی اسلامی در بورس معامله می شود و هر یک از این ابزارها می تواند پاسخگوی نیاز سرمایه گذاران باشد. 
رئیس سازمان بورس یادآور شد:اکنون بیش از ۶۰۰ نهاد مالی اعم از شرکت های کارگزاری،شرکت های سبدگردان،شرکت های تامین سرمایه و… در حال فعالیت است.
وی با تاکید بر تلاش سازمان بورس برای افزودن ابزارهای بیشتر برای کاهش ریسک شرکت ها در دوران تحریم تصریح کرد:با همکاری بورس و بیمه مرکزی دو نوع بیمه با نام «بیمه اتکایی» و «ابزار بدهی رویدادهای طبیعی» در حال آغاز فعالیت در ایران است.
محمدی بر ضرورت اجرای رویدادهای تعاملی بین بانک،بورس و بیمه تاکید و با اشاره به برگزاری رویداد پنجم سرمایه گذاری اظهار کرد:یکی از پیام های کیش اینوکس،حذف محدودیت ها در بازارهای اقتصادی است که خصوصیت اصلی مناطق آزاد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄    =  20