عزم گوگل برای پرواز فراتراز اینترنت

شرکت آمازون، یکی از رقبای اصلی گوگل که جایگاه مسلطی در حوزه تجارت الکترونیک دارد نیز چندی پیش اعلام کرد قصد دارد از هواپیماهای بدون سرنشین برای توزیع کالا استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از همکاران سیستم همکاران سیستم ،شرکت گوگل در حال طراحی و ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین است و قصد دارد از آن برای ارسال کالا به مشتریان استفاده کند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت گوگل اعلام کرده است در حال طراحی و توسعه یک پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین است و قصد دارد از آن برای توزیع و ارسال کالاهای مختلف به مشتریان استفاده کند.

ظاهرا قرار است این پهپاد کالاهای مختلف از آب‏نبات گرفته تا داروهای پزشکی را به دست متقاضیان برساند. گوگل اعلام کرده است ساخت این پهپاد بر مبنای طرح معروف به «طرح بال» (Project Wing) انجام می‏شود. این طرح که اتمام آن چند سالی به طول می‏انجامد زمینه را برای عرضه خدماتی فراهم خواهد کرد که در آن از ابزارهای پرنده‏ای مثل هواپیماهای بدون سرنشین برای توزیع و تحویل کالاها استفاده می‏شود.

تلاش گوگل در این حوزه حکایت از این دارد که این غول جست‌وجوگر قصد دارد دامنه بلندپروازی خود را از صفحات اینترنت فراتر برد. این شرکت هم‏اکنون در حوزه‏های دیگری مثل ساخت خودروهای خودران یا بدون سرنشین و بالن‏هایی که با انرژی خورشیدی کار می‏کنند نیز مشغول فعالیت است.

شرکت آمازون، یکی از رقبای اصلی گوگل که جایگاه مسلطی در حوزه تجارت الکترونیک دارد نیز چندی پیش اعلام کرد قصد دارد از هواپیماهای بدون سرنشین برای توزیع کالا استفاده کند. آمازون طرح خود در این حوزه را Prime Air نامیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  50