فوت و فن انتخاب عینک آفتابی

شکی نیست که ظاهر نقش بسیار مهمی در انتخاب یک عینک آفتابی دارد اما مهم‌تر از زیبایی وظیفه عینک‌های آفتابی محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید است. نکته‌های مهم و ظریفی وجود دارد که با دقت به آنها می‌توانید سلامت حساس‌ترین عضو بدن‌تان را بیمه کنید.


مجله سیب سبز: شکی نیست که ظاهر و مد نقش بسیار مهمی در انتخاب یک عینک آفتابی دارد اما مهم‌تر از زیبایی وظیفه عینک‌های آفتابی محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید است. استفاده از این عینک‌ها برای افرادی که مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید هستند، ضرورت فوق‌العاده بالایی دارد. قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید در طولانی‌‌مدت می‌تواند باعث آسیب رسیدن به شبکیه، قرنیه و عدسی چشم شود. تحقیقات نشان می‌دهد افراد چشم آبی بیشتر از دیگران در معرض خطر نور خورشید هستند و باید هنگام خرید عینک بیشتر دقت کنند. هنگام انتخاب عینک آفتابی علاوه بر شکل و زیبایی، نکته‌های مهم و ظریفی وجود دارد که با دقت به آنها می‌توانید سلامت حساس‌ترین عضو بدن‌تان را بیمه کنید.

اندازه فریم

هنگام انتخاب یک عینک آفتابی اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، اندازه فریم است. فریم عینک باید درست اندازه صورت باشد؛ به گونه‌ای که انگار دقیقا برای صورت شما ساخته شده است. معمولا سه عامل مهم در انتخاب فریم عینک اهمیت دارد که به ترتیب عبارتند از: اندازه لنزها، اندازه پل و اندازه دسته‌ها.

بخش اول طول یک لنز عینک از قسمت میانی تا دسته عینک را می‌گویند که معمولا بین 40 تا 62 میلی‌متر است. اندازه پل فاصله بین لنزهای عینک است که تقریبا با اندازه‌ای بین 14 تا 24 میلی‌متر ساخته می‌شود. اندازه دسته‌ عینک هم که مشخص است و بین 120 تا 150 میلی‌متر تعیین می‌شود.

جنس فریم

در انتخاب یک عینک آفتابی به هدف خود از خرید عینک توجه کرده و بر اساس آن جنس عینک را درخواست کنید. علاوه بر کاربرد عینک، راحتی، امنیت و کارآیی هم نقش زیادی در انتخاب جنس عینک دارد. هر جنس یک کاربرد مختلف، محدوده قیمت متفاوت، شکل، مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه بعضی از پرکاربردترین جنس‌های عینک را بررسی می‌کنیم:
 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −    =  5