موبایل دست‌آموز می‌شود

شرکت آی بی ام با الهام گرفتن از عملکرد مغز انسان یک تراشه طراحی کرده که به گفته این شرکت پتانسیل تبدیل گوشی‌های هوشمند به یک ابرکامپیوتر را دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا شرکت آی بی ام با الهام گرفتن از عملکرد مغز انسان یک تراشه طراحی کرده که به گفته این شرکت پتانسیل تبدیل گوشی‌های هوشمند به یک ابرکامپیوتر را دارد.
این تراشه موسوم به «ترو نورث» (شمال واقعی) اطلاعات را همانند مغز انسان پردازش می‌کند.

دارمندرا مودها – مسوول تحقیقات شرکت IBM – درباره پردازش با الهام از مغز در این باره گفت: تراشه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم برای این است که عملکرد و ساختار مغز را شبیه‌سازی کند و به لحاظ قدرت نیز کارآیی داشته باشد.
این تراشه متشکل از یک میلیون نورون قابل برنامه‌ریزی، 256 میلیون سیناپس و چهار هزار و 96 هسته نوروسیناپس است و اطلاعات را بسیار سریع‌تر از تراشه‌های سنتی پردازش می‌کند.
این تراشه آنقدر هوشمند است که اطلاعات را در حافظه ذخیره می‌کند و قابلیت یادگیری دارد و دستگاهی که به این تراشه مجهز است می‌تواند برای شناسایی اشیا با استفاده از منابع بصری و صوتی آموزش ببیند. امری که در حال حاضر به یک سرور اختصاصی احتیاج دارد.
این تراشه برای کارکرد به باتری بسیار کمی احتیاج دارد. این قابلیت فرصت‌های بسیاری را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها با منابع برق محدود ایجاد می‌کند.
شرکت IBM امیدوار است این تراشه بتواند در زمینه‌هایی نظیر ایمنی عمومی، تصویربرداری پزشکی، تحلیل تصاویر ویدئویی و تشخیص بویایی و آسیب‌شناسی‌های دیجیتال کمک کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  67