طرح مجلس برای اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار به وام ازدواج

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از طرح وکلای ملت برای اختصاص 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق مهر امام رضا برای به روز شدن پرداخت وام ازدواج جوانان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوبا تسنیم، از طرح جمعی از نمایندگان برای تسهیل پرداخت وام ازدواج جوانان خبر داد و گفت: یکی از منویات مقام معظم رهبری مبارزه با تحدید نسل وبه خصوص ازدواج به موقع جوانان است، اما همانطور که می‌دانیم بسیاری از جوانان برای ازدواج مشکل مالی دارند.

وی با اشاره به تأخیر بانک‌ها در وام ازدواج جوانان گفت: بسیاری از جوانانی که به ما مراجعه می‌کنند، می‌گویند که بایدحدود یک تا دو سال در نوبت دریافت وام ازدواج باشند و هم اکنون نیز یک میلیون و 170 هزار نفر از جوانان در نوبت وام ازدواج هستند که با احتساب این موضوع که این ها زوج هستند، در واقع جوانان بسیاری هنوز نتوانستند وام ازدواج دریافت کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برهمین اساس خاطرنشان کرد: دو سال پیش نیز یک طرح دوفوریتی آماده کرده‌ام تا به طریقی مشکل وام ازدواج حل شود، اما متأسفانه در صحن علنی یک فوریتی این طرح تصویب شد و بعد هم به کمیسیون برنامه و بودجه رفت و کلیات آن به تصویب رسید، اما پس از آن این طرح بایگانی شد. همچنین سال گذشته در بودجه سال 93 و در کمیسیون اجتماعی حدود سه هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج جوانان تصویب کردیم که در تلفیق رد شد.

عزیزی تأکید کرد: اکنون نیز ما یک طرح آماده کردیم که حدود 152 امضا دارد و هنوز هم نمایندگان در حال امضای این طرح هستند و حتی آقای باهنر و حداد عادل نیز این طرح را امضا کردند تا بتوانیم از صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار معادل 1500 میلیارد تومان را به صورت ودیعه به صندوق مهر امام رضا بدهیم و این صندوق نیز قول داده طرف 6 ماه وام ازدواج را به روز کند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح قدم مثبتی در راستای عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری در ازدیاد نسل و تشویق جوانان به ازدواج است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1