توصیه روسیه به اوکراین برای درخواست وام از صندوق بین‌المللی پول

وزیر دارایی روسیه اظهار کرد که اوکراین برای اجتناب از ورشکستگی باید از صندوق بین‌المللی پول وام درخواست کند اما ناچار است درخواست‌های این سازمان برای اصلاحات ساختاری دشوار را بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا روسیه در دسامبر با 15 میلیارد دلار وام برای اوکراین موافقت کرد اما تنها سه میلیارد دلار به این کشور داد و ادامه پرداخت پول را به حل بحران سیاسی فعلی مشروط کرد.

 

این وام به ویکتور یانکوویچ، رییس جمهور سابق اوکراین پس از اینکه وی از توافق با اتحادیه اروپا صرفنظر کرد، وعده داده شده بود اما اکنون پارلمان اوکراین رای به برکناری یانکوویچ داده و معترضان طرفدار غرب در موضع برتر قرار دارند.

 

وزیران دارایی گروه 20 در نشست اخیرشان که در سیدنی استرالیا برگزار شد، در مورد احتمال مراجعت دوباره اوکراین به صندوق بین المللی پول بحث کردند.

 

خبرگزاری‌های روسی به نقل از آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه نوشتند: چنین وضعیتی از نظر ما به نفع اوکراین خواهد بود و این کشور را در مسیر اصلاحات ساختاری عمده قرار می‌دهد.

 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، صندوق بین المللی پس از بحران اقتصادی جهانی سال 2008 دو بسته وام برای اوکراین تصویب کرد اما هر بار پس از امتناع این کشور از اجرای شرایط الزامی از جمله افزایش قیمت گاز طبیعی برای مصرف کنندگان و کاهش هزینه مربوط به حقوق‌ها و مستمری‌های دولتی، پرداخت آن را معلق کرد.

 

در این بین بر اساس گزارش رویترز، جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس اظهار کرده کشورش آماده است از طریق برنامه‌های تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، پشتیبانی مالی برای اوکراین فراهم کند.

 

کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه به اوکراین سفر خواهد کرد تا در مورد تدابیر لازم برای تقویت اقتصاد وخیم این کشور بحث و گفت و گو کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4