کاهش ۴۰ درصدی فروش سکه طلای ضرابخانه آمریکا

فروش سکه طلای عقاب آمریکایی ضرابخانه آمریکا به دلیل ادامه تردیدها نسبت به قیمت این فلز گرانبها و کمتر شدن تقاضا، در ژانویه 40 درصد نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا اقدام ضرابخانه آمریکا در عرضه سکه‌های سال 2013 به همراه سکه‌های سال 2014 نیز بر میزان فروش تاثیر گذاشت.

 

ضرابخانه آمریکا 91500 اونس سکه طلای عقاب آمریکایی در ژانویه فروخت که تقریبا نصف میزان فروش در نخستین روز فعالیت تجاری سال بوده است. این ضرابخانه در ژانویه سال گذشته 150 هزار اونس سکه طلا فروخته بود.

 

با این همه میزان فروش ژانویه نسبت به دسامبر که 56 هزار اونس بود، 63 درصد افزایش داشت.

 

قیمت‌های طلا سه درصد در ژانویه افزایش یافت که بهترین عملکرد ماهانه از اوت سال 2013 به این سو بوده است اما این رشد تنها اندکی از کاهش حدود 30 درصدی قیمت طلا در سال 2013 را جبران می‌کند. در شرایطی که بانک مرکزی آمریکا با توجه به بهبود شرایط اقتصادی، به تعدیل تدابیر محرک پولی ادامه می‌دهد، طلا نیز جذابیتش را برای سرمایه‌گذاران از دست داده است.

 

بر اساس گزارش رویترز، فروش سکه نقره عقاب آمریکایی نیز به 4.755 میلیون اونس در ژانویه رسید که بسیار کمتر از رکورد 7.5 میلیون اونس به فروش رفته در ژانویه سال 2013 بود.

 

میزان فروش سکه طلا 39 درصد و سکه نقره 36 درصد در کل سال 2013 نسبت به سال پیش از آن کاهش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  12