مهاجرت مراکز داده استانی کشور به رایانش ابری

ایجاد «ابر دولتی» برای ارائه خدمات الکترونیکی/

یک مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر نیاز دستگاه‌های دولتی به دیتاسنترهای مدرن برای ارائه خدمات الکترونیکی، گفت: با مدرن سازی مراکز داده استانی، سایت‌های دستگاه‌های دولتی خدمات یکپارچه دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی اصغر انصاری، از اجرای پروژه ایجاد ابر دولتی در مراکز داده استانی کشور خبر داد و گفت: ابری شدن مراکز داده در بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های این مراکز، نقش بسزایی را ایفا می کند.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: با وجود امکانی که تجهیز مراکز داده ابری در کشور ایجاد می کند، می توانیم از تمامی ظرفیت‌های مراکز داده‌های استانی به طور بهینه استفاده کنیم و منابع پردازشی و ذخیره‌سازی را با توجه به نیازهای استان‌ها تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: مراکز داده استانی از لحاظ عملکردی در کشور توزیع شده است و دستگاه های دولتی می توانند با وجود این ابر در دیتاسنترهای استانی به صورت یکپارچه از تمام این ظرفیت ها به نسبت نیازشان بهره مند شوند.

انصاری با تاکید بر نیاز دستگاه های دولتی در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به دیتاسنتر های مدرن، ادامه داد: با فراهم کردن تجهیزات زیر ساختی و نرم افزاری دیتاسنترها به رایانش ابری، از یک مرکز داده با ظرفیت بالا و مرکز داده دیگر با ظرفیت پایین تر استفاده نخواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =