عبور ۱۷ شرکت بیمه از سقف مجاز پذیرش نمایندگی

بیمه مرکزی با ارایه گزارشی از وضعیت پذیرش نمایندگی‌ توسط شرکت‌های بیمه‌، اعلام کرد: از مجموعه 22 شرکت بیمه، 17 شرکت بیش از ظرفیت خود نماینده جذب کرده‌‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس، بیمه مرکزی  وضعیت پذیرش نمایندگان بیمه را به تفکیک شرکت‌های بیمه در بازار بیمه کشور منتشر کرد. بر اساس این گزارش، تا پایان شهریورماه سال‌جاری حداکثر تعداد نمایندگانی که یک شرکت بیمه می‌تواند داشته باشد، مشخص شده است. بر اساس این گزارش، تعداد نمایندگان موجود شرکت‌های بیمه 30 هزار و 840 نماینده اعم از حقیقی و حقوقی است. در حالی که طبق این محاسبات، شرکت‌های بیمه با توجه به معیارهای مذکور در مجموع می‌توانند 26 هزار و 559 نماینده داشته باشند. بر این اساس از مجموعه 22 شرکت بیمه، 17 شرکت بیش از ظرفیت خود نماینده جذب کرده‌ و پنج شرکت بیمه می‌توانند، نسبت به پذیرش و جذب نماینده تا پایان سال‌جاری اقدام کنند. معاونت نظارت بیمه مرکزی در این گزارش اعلام کرده برخی از شرکت‌های بیمه بدون ملاحظات اقتصادی و به صورت بی‌رویه در سال‌های اخیر اقدام به جذب نماینده بیمه کرده‌اند. در این گزارش همچنین بر ضرورت ساماندهی شبکه فروش و نمایندگی بیمه توسط شرکت‌های بیمه تاکید شده و در ادامه آمده است در صورتی که شرکت‌های بیمه نظارت خود بر نحوه عملکرد نمایندگی‌های بیمه را تقویت نکنند، به زودی با اعمال محدودیت در پذیرش و جذب نماینده مواجه خواهند شد. این گزارش بر اساس معیارهای «میانگین حق بیمه تولیدی» و «درآمد سرانه سالانه» و مطابق با درآمد سالانه هر نماینده تدوین شده و تعداد نمایندگان محاسبه شده در آن، متناسب با پرتفوی نمایندگی هر شرکت برآورد شده است.

 انتخاب میانگین چهار میلیارد ریال پرتفوی سالانه برای هر نماینده با لحاظ رشد حق بیمه سال 1392 بر اساس موارد زیر برآورد شده است:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  55  =  63