انتقاد کاربران از حضور یک‌طرفه وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی

روز شنبه گذشته و براساس وعده‌ای که محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داده بود، قرار بود وی در یک ساعت مشخص با حضور در چند شبکه‌اجتماعی داخلی، به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات کاربران باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد اما این برقراری ارتباطات آنلاین آنطور که انتظار می‌رفت نبود. چرا که واعظی ترجیح داد به جای پاسخگویی  آنلاین تنها به کپی پیست چند نقل قول از سایت فاوا نیوز از سخنرانی‌های قبلی خودش اکتفا کند؛ این موضوع باعث ناراحتی  کاربران شبکه اجتماعی آپارات  شد. وزیر ارتباطات در حالی در صفحه خود  در شبکه اجتماعی داخلی کلوپ و همچنین با یک کلیپ 2 دقیقه‌ای در آپارات حاضر شد که پیش‌تر اعلام شده بود او به طور همزمان در چند شبکه اجتماعی داخلی حاضر می‌شود. دقایقی پس از حضور وی ، کاربران کلوپ موضوعات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند، هر چند به آنها پاسخی داده نشد.  به عنوان مثال وقتی وزیر ارتباطات، سایت متما را برای تست سرعت اینترنت به کاربران معرفی کرد، بسیاری از کاربران از سرعت پایین و کیفیت بد اینترنت در مقابل قیمت بالای آن گلایه کردند. همچنین یکی  از کاربران این شبکه  اعلام کرد که سرورهای سایت متما در داخل کشور قرار دارند و تست در آن نمایانگر سرعت واقعی اینترنت نیست، چون تست واقعی باید با کمک  سایت‌ها و روی سرورهای خارجی صورت گیرد. کاربران اینترنت کلوپ همچنین از نبود حریم شخصی در شبکه‌های اجتماعی داخلی به عنوان مهم‌ترین دلیل بی‌رغبتی کاربران به استفاده از آنها اشاره کردند. 

در ادامه نیز کاربران  سوالاتی در مورد فیلترینگ اینترنت مطرح و اعلام کردند که  چرا این وزارتخانه فعالیتی  در مورد وضعیت نابسامان فیلترینگ انجام نمی‌دهد، اما وزیر ارتباطات  در واکنش به این سوال، بدون ارائه  پاسخ مستقیم به این موضوع و با قراردادن پستی از یک سایت دیگر حرف‌های گذشته خود را تکرار کرد از جمله اینکه وزارت ارتباطات تنها یک نماینده در کمیته تعیین مصادیق دارد. این پاسخ نیز در ادامه باعث مطرح شدن سوالات دیگری شد که جواب روشنی از سوی وزیر به دنبال نداشت.  به نظر می‌رسید نخستین حضور آنلاین وزیر در یک شبکه اجتماعی به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب و ناهماهنگی، کاربران را راضی نکرد، به خصوص پاسخ ندادن به سوالات کاربران و موکول کردن آن به آینده یا نقل قول از سخنان سابق عملا ارتباط آنلاین را در سطح یک ارتباط سنتی از راه دور تنزل داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9