شورای‌عالی مجازی و چالش‌های ارتباطی کشور

انتخاب یک دبیر جدید و هماهنگ با سیاست‌های ارتباطی دولت حالا انتظار برای حل و فصل‌ چالش‌های ارتباطی و اینترنتی مثل VPN و فیلترینگ را افزایش داده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای اقتصاد هفته گذشته و با گذشت یک ماه از معرفی محمد حسن انتظاری به عنوان  دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی، حکم وی همزمان با معارفه رییس جدید مرکز تحقیقات مخابرات توسط وزیر ارتباطات ابلاغ شد. انتظاری دومین دبیر این شورا بعد از دوسال از شروع به کار شورای عالی فضای مجازی است.

شورایی که در ابتدای حیات خود با توجه به ساختار و برنامه‌های مختلفی که دبیر اول آن یعنی اخوان بهابادی اعلام می‌کرد بسیاری از فعالان حوزه فاوا را امیدوار به برطرف کردن چالش‌ها و عقب‌افتادگی‌های حوزی فناوری اطلاعات و ارتباطات کرده بود. اما به مرور زمان و با ادغام بزرگترین مرکز تحقیقاتی این حوزه یعنی مرکز تحقیقات مخابرات با شورا و همچنین راه‌اندازی پروژه‌های گوناگون مانند vpn بومی، اپراتور سلامت و… مشخص شد که این شورا نیز به چالش جدید حوزه فاوا تبدیل شده است، اما حالا و بعد از گذشت دوسال از فعالیت شورای‌عالی فضای مجازی، به باور بسیاری از کارشناسان انتخاب یک دبیر جدید برای این شورا و همچنین تلاش‌های اولیه برای جداسازی مرکز تحقیقات مخابرات از بدنه شورای عالی فضای مجازی می‌تواند پایانی بر جدال‌های این  حوزه باشد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6