صندوق پس‌انداز مسکن از انحصار بانک مسکن خارج می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه انحصار بانک مسکن در پرداخت تسهیلات باید از بین برود گفت: باید بتوانیم با همکاری دولت و وزارتخانه‌های اقتصادی سیستم پس‌اندزای را طراحی کنیم که قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عباس آخوندی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بانک مسکن تصریح کرد: در طول 35 سال اخیر سیاستهای بخش مسکن دو بار بشدت دچار مشکل شد که هر دو بار بانک مسکن را در آستانه ورشکستگی قرار داد. یک بار اوایل انقلاب در دوره بنی صدر که با دخالت دولت وام‌های یک درصدی به مردم پرداخت شد و بانک مسکن را تا ورشکستگی کامل پیش برد. 

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن یکی از بانک‌هایی است که در حوزه اقتصاد عملکرد مثبتی داشته است گفت: برای خانه‌دار کردن مردم چاره‌ای نداریم جز اینکه صندوق‌های پس‌انداز تعریف کنیم. همچنین بحث وام‌های رهنی و وام مسکن از منظر اقتصاد خانوار باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که خانه‌دار شدن بزرگترین اتفاق زندگی اقشار متوسط جامعه است.

وی ادامه داد: در دوره قبلی نیز دولت یک بار دیگر در بخش مسکن دخالت کرد که باعث شد بانک مسکن یک بار دیگر تا آستانه ورشکستگی پیش برود. 

آخوندی با بیان اینکه اگر دولت عاملیت بازار مسکن را برعهده داشته باشد بحرانی در بخش ساخت و ساز به وجود نخواهد آمد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ثبات در سیاست‌ها مهم‌ترین راهبرد ما خواهد بود، افزود: در حال برنامه‌ریزی برای رژیم‌های پس‌انداز میان مدت و بلندمدت هستیم تا بتوانیم جذابیت لازم جهت جذب سرمایه‌های مردم را فراهم آوریم. باید این اطمینان را به مردم بدهیم که با راه‌اندازی صندو‌ق‌های پس‌انداز مسکن آنها در یک بازه زمانی مشخص خانه‌دار خواهند شد. 

آخوندی تاکید کرد: در حوزه کلان باید روش‌های مختلفی برای تجهیز منابع در حوزه مسکن داشته باشیم. در واقع صندوق پس‌انداز مسکن باید از انحصار بانک مسکن خارج شود تا بسترسازی لازم برای ایجاد رقابت بین بانک‌های دیگر فراهم و استفاده از منابع آنها برای تجهیز منابع مورد نیاز بخش مسکن فعال شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1