بررسی Huawi P6؛ گوشی به باریکی شمشیر

باریک‌ترین گوشی دنیا عنوانی است که به یکی از گوشی‌های شرکت هوآوی تعلق گرفته است اما این گوشی باریک که بعد از مدتی لبه‌هایش آتشین می‌شود، چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،Huawi P6 که ظاهری شبیه به iphone5 دارد، به یک صفحه نمایش 11.75 سانتی متری (4.7 اینچی) مجهز است که وضوحی نسبتا بالا دارد البته سایر رقبای این گوشی در این زمینه از Huawi P6 جلو زده‌اند؛ هرچند این ایراد چندان بزرگ نیست صفحه نمایش این گوشی توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را داراست و شرکت سازنده برای جلوگیری از خط افتادن صفحه نمایش این گوشی را به فن‌آوری corning goila glass مجهز کرده است.

 

 

تراکم پیکسلی در این گوشی 312 پیکسل در هر 2.5 سانتی‌متر (اینچ) است و این موضوع به این معنی است که در هر مربع 2.5 سانتی متری از این گوشی 32 پیکسل در کنار هم قرار گرفته است.

 

 

هنگامی که از لحاظ طراحی نگاهی به Huawi P6 می‌اندازیم با قطر 6.2 میلیمتری این دستگاه که آن را متمایز ساخته مواجه می‌شویم. همین باریکی زیاد گوشی باعث شده که دستگاه بعد از مدتی کار کردن به شدت داغ شود و لبه‌های آن دست کاربر را بسوزاند.

 

دور تا دور این گوشی 120 گرمی را آلومینیوم پوشانده است و در قسمت کناری Huawi P6 دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه و کم و زیاد کردن صدای گوشی به چشم می‌خورد؛ نحوه باز شدن در کارت حافظه و سیم‌کارت این دستگاه به وسیله سوزنی است که در قسمت پایینی دستگاه‌، در محل قرارگیری Hands free تعبیه شده است.

 

وجود این سوزن را می‌توان یکی از ایرادهای طراحی Huawi P6 به شمار آورد چرا که در صورت گم شدن این قطعه، کاربر نمی‌تواند به محفظه سیم‌کارت و کارت حافظه دست پیدا کند؛ در قسمت پشتی این تلفن هم دوربینی با وضوح هشت مگاپیکسل در نظر گرفته شده که با کیفیت خوب می‌تواند تصاویر را به ثبت برساند.

 

در زیر این دوربین یک فلاش ال.ای.دی قرار دارد که در محیط‌های تاریک عکاسی را برای کاربر راحت‌تر می کند. دوربین دوم این دستگاه که در بالای صفحه نمایش آن در نظر گرفته شده، وضوح پنچ مگاپیکسلی را در اختیار او قرار می‌دهد و هر دو دوربین Huawi P6 کیفیتی بالا دارند اما بهتر بود نرم افزار دوربین دستگاه با دقت بیشتری طراحی می‌شد تا امکانات مناسب‌تری در حالت دستی به کاربر ارائه دهد.

 

بلندگوهای این گوشی می‌توانند صدا را به صورت دالبی پخش کنند و این موضوع به این معنی است که در این گوشی حداقل از چند بلندگوی مجزا برای پخش صداها استفاده شده است.

 

هنگامی که به سخت‌افزار این تلفن هوشمند نگاهی می‌اندازیم با حافظه هشت گیگابایتی مواجه می‌شویم که 4.7 آن در اختیار کاربر قرار گرفته است. کاربران همچنین می‌توانند این حافظه را با استفاده از کارت SD تا 32 گیگابایت ارتقاء دهند. حافظه موقت این گوشی دو گیگابایت است که بالاترین حافظه موقت موجود در بازار برای گوشی‌های همراه به شمار می‌آید.

 

 

اما پردازنده Huawi P6 از قدرت نسبت بالایی برخوردار است و می‌تواند برنامه‌های سنگین آندروید را برروی دستگاه به اجرا دربیاورد.

پردازشگر گرافیکی این تلفن هوشمند در بررسی‌ها توانست سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کند؛ اگرچه پردازنده گرافیکی این گوشی قوی‌ترین نیست.

 

 

این محصول اما از لحاظ نرم‌افزاری مجهز به آخرین سیستم عامل آندروید یعنی 4.2.2 است و در رابطه با باتری، می‌توان با این گوشی 1 ساعت و 30 دقیقه با سیم‌کارتهای نسل سوم تلفن همراه و 28 ساعت با سیم‌کارت‌های معمولی صحبت کرد.

 

این گوشی درحال حاضر در بازار ایران عرضه نشده اما پیش بینی می‌شود در صورت عرضه قیمت آن در حدود یک تا یک میلیون و 500 هزار تومان باشد.

 

 

گوشی هواوی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −    =  82