صادرات جواهرات ایتالیا افزایش یافت

صادرات جواهرات ایتالیا در پنج ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش قیمت‌های طلا، از نظر ارزش و مقدار افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا گزارش منتشره از سوی نمایشگاه تجاری ویسنزا اورو نشان داد که صادرات از ایتالیا که بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده جواهرات در اروپا است، از نظر ارزش شش درصد در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به 2.34 میلیارد یورو (3.1 میلیارد دلار) رسید. از نظر مقدار نیز صادرات جواهرات این کشور طی این مدت 2.6 درصد افزایش یافت و به 1951 تن رسید.

ارزش صادرات جواهرات ایتالیا به بازار آمریکا 12 درصد و به امارات متحده عربی 32 درصد طی این مدت افزایش یافت. همچنین کاهش شش درصدی قیمت‌های طلا طی این مدت به افزایش مقدار صادرات این کشور کمک کرد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش بینی می‌شود با ادامه فشار بر قیمت‌های طلا و احیای بازارهای جهانی، روند مثبت صادرات جواهرات ایتالیا در سال 2014 ادامه پیدا کند.

بیش از 40 درصد از صادرات جواهرات ایتالیا از نظر ارزش به امارات متحده عربی و سوئیس انجام گرفت اما فرانسه از نظر مقدار، بزرگ‌ترین واردکننده جواهرات ایتالیا بود و یک چهارم از حجم صادرات این کشور را دریافت کرد.

ارزش ثابت صادرات جواهرات ایتالیا به چین با افزایش 20 درصدی ارزش صادرات جواهرات به هنگ کنگ که پلی به بازار چین محسوب می‌شود، تا حدی جبران شد.

آمارهای صادرات بر مبنای ارقامی است که از سوی سازمان آمار ایتالیا منتشر شده و به انواع جواهرات شامل طلا، سنگ‌های قیمتی و فلزات ارزشمند دیگر اشاره دارد.

حدود 70 درصد از جواهرات ایتالیایی در خارج به فروش می‌رسد و این کشور اروپایی جایگاه سوم صادرات طلای جهان را در اختیار دارد. اگرچه جواهرات ایتالیایی بازار جهانی را در اختیار دارند اما سهم بازارهای صادراتی این کشور طی دهه گذشته با قوی شدن رقابت از سوی چین، هند و ترکیه کاهش یافته است. از سوی دیگر بحران اقتصادی جهانی نیز ضربه سنگینی به این صنعت وارد کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  50