تمام فعالیت‌های پولی و بانکی باید تحت نظارت بانک مرکزی باشد

استقلال بانک مرکزی به روایت سیف؛

رئیس کل جدید بانک مرکزی با بیان اینکه در مورد استقلال بانک مرکزی چندان شفاف سازی نشده است، گفت: سیاست‌های پولی باید به طور مستقل در بانک مرکزی تعیین و اجرا شود، هدف از استقلال بانک مرکزی مستقل بودن آن در تنظیم سیاست‌های پولی است تا تحت تاثیر سیاست‌های مالی و بودجه ای دولت قرار نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، ولی الله سیف در مورد استقلال بانک مرکزی گفت: هدف از استقلال بانک مرکزی مستقل بودن آن در تنظیم سیاست های پولی است یعنی تحت تاثیر سیاست های مالی و بودجه ای دولت نباشد.

رئیس کل جدید بانک مرکزی افزود: درباره موضوع استقلال بانک مرکزی چندان شفاف سازی نشده است، مهم این است که سیاست های پولی به طور مستقل در بانک مرکزی تعیین و اجرایی شود تا عدم تعادل پولی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: باید همه فعالیت های پولی و بانکی تحت نظارت بانک مرکزی باشد تا حرکت به سمت رفتارهای پولی منضبط تقویت و اقتصاد ملی هم در تحقق اهداف کلان موفق باشد.

سیف گفت:‌ در آن صورت چشم انداز فعالیت ها و برنامه ریزی های بخش های اقتصادی، شفاف و مطمئن و روشن خواهد شد و می توانند جهت گیری های اقتصادی را تنظیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه کنترل نرخ تورم باید در اولویت باشد، گفت: اقتصاد کشور از عدم تعادل در رنج است که بخشی از آن ناشی از ناکارآمدی سیاست های پولی است و باید بانک مرکزی بتواند با کنترل حجم نقدینگی و نرخ تورم،‌ انضباط پولی را حاکم کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =