پیش بینی بلومبرگ از قیمت طلا

از زمانی که رئیس بانک مرکزی آمریکا از ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی تا زمان رشد اقتصاد خبر داده اکثر کارشناسان بلومبرگ برای چهارمین هفته متوالی به رشد بهای جهانی طلا درهفته جاری رای دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا از بلومبرگ، در نظرسنجی این هفته از29تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ،15نفر به افزایش،9نفر به کاهش و 5نفر به عدم تغییر قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.
17 جولای سال جاری میلادی برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا در گزارش خود از ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی خبر داد و بهای اونس جهانی طلا برای اولین بار طی سه هفته اخیر به بیش از 1300دلار افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، از سال 2008میلادی که بانک مرکزی آمریکا بیش از دو میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده قیمت جهانی طلا تا 70 درصد افزایش یافته است.
بر این اساس، قیمت جهانی طلا از آغاز سال 2013تاکنون 23درصد کاهش یافته و اکنون به 1297دلار رسیده است. بهای این فلز از سطح 1180 دلار در 28ژوئن سال جاری تا 9.4درصد رشد کرد و در 17جولای به 1300دلار افزایش یافت.
در حالی که خرید فیزیکی طلا در هند بواسطه محدودیتهای ایجاد شده توسط دولت برای واردات طلا کاهش یافته کارشناسان اقتصادی بارکلیز معتقدند میزان تقاضای خرید این فلز در چین و ژاپن افزایش خواهد یافت.
لازم به ذکر است که موسسه سوشیت جنرال طی گزارشی در 17جولای اعلام کرد چشم انداز قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به علت کاهش خرید فیزیکی این فلز، نزولی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4