سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری برگزار می‌شود

سومین کنفرانس بین‌المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با هدف تبیین رابطه بنگاه‌های اقتصادی و توسعه فناوری روزهای 19 و 20 آذرماه برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس، منوچهر منطقی، رئیس این کنفرانس گفت: رویکرد اصلی این کنفرانس دو روزه تبیین رابطه توسعه فناوری و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی است.

وی افزود: برای تحقق این امر کنفرانس پنج محور اصلی را گزینش کرده که در طی این دو روز متخصصان داخلی و بین المللی آنها را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

منطقی با اشاره به اینکه بررسی ضرورت ها و الزام های مدیریت فناوری در بنگاه های بزرگ و شبکه‌های همکار آنها به عنوان یکی از محورهای این کنفرانس انتخاب شده یادآور شد: از آنجا که بنگاه های بزرگ اقتصادی نقش پیشرو را در اقتصادهای مختلف ایفا می کنند که این نقش در جمهوری اسلامی ایران تا حدی مغفول واقع شده، سعی بر این است که طی روزهای کنفرانس تجارب موفق بنگاه های بزرگ کشور مستندسازی شده و همراه با تجارب بین المللی در این زمینه مورد بحث قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تأثیر سیاست های کلان ملی بر توسعه فناوری در بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه های همکار آنها از دیگر محورهای این کنفرانس دو روزه است که طی روزهای برپایی کنفرانس این تأثیرگذاری بررسی شده و علاوه بر آن جاری سازی مدیریت فناوری در سطح مدیریت کلان جامعه نیز دنبال خواهد شد.

رئیس سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری گفت: ابعاد مدیریت فناوری و نوآوری، تجاری سازی فناوری، حقوق مالکیت فکری و مکانیزم های تأمین مالی فعالیت های توسعه فناوری در بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه های همکار آنها به عنوان محورهای دیگر این کنفرانس انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به نقش دیپلماسی علمی و فناوری در توسعه همکاری های فناورانه بنگاه های بزرگ که موجب تحولات اقتصادی بزرگی در سطح همکاری بین کشورها می شود، این موضوع به عنوان دیگر محور این  کنفرانس تعیین             شده است.

منطقی ادامه داد: از آنجا که بررسی طرح های کلان و ملی توسعه فناوری که توسط «شورای عالی عتف» مصوب شده به عنوان یکی دیگر از محورهای سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری انتخاب شده است، در این کنفرانس پیوند این طرح‌ها با بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه ها و نیز تأثیرگذاری آنها بر رشد فناوری در سطح ملی به نقد متخصصان گذاشته می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  85