سند توسعه فرهنگ بیمه رونمایی شد

در حاشیه‌ برگزاری مجمع عمومی سالیانه بیمه مرکزی از «سند توسعه فرهنگ بیمه» توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور رییس کل بیمه مرکزی و دیگر اعضای این صنعت رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا سید شمس‌الدین حسینی گفت: فرهنگسازی در حوزه بیمه و گسترش فرهنگ بیمه یک موضوع کلیدی است که باید با ظرافت و حساسیت خاصی دنبال شود.

وی در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی «نشر بیمه»، ضمن اعلام این مطلب افزود: توسعه و بسط فرهنگ بیمه در کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور منتهی می‌شود و به همین خاطر صنعت بیمه باید با تمام توان در این مسیر حرکت کند.

حسینی افزود: هزینه‌های مربوط به فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر‌های فرهنگی برای همگانی شدن صنعت بیمه نوعی سرمایه‌گذاری اقتصادی است و این موضوع باید از سوی دست‌اندرکاران صنعت بیمه به خوبی درک شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، ایجاد بستر‌های فرهنگی را موتور محرکه توسعه‌ اقتصاد دانست و گفت: توفیق مجموعه‌های اقتصادی در گرو ساده‌سازی مفاهیم پیچیده‌ی آن است و مجموعه‌هایی که این موضوع را با دقت دنبال می‌کنند، دستاورد‌های مهم‌تری را کسب خواهند کرد.

بنابراین گزارش رییس کل بیمه مرکزی نیز با بیان این‌که سند توسعه‌ فرهنگ بیمه‌ای نقشه راه همگانی‌شدن این صنعت است، گفت: تمرکز صنعت بیمه در حوزه فرهنگ‌سازی یک استراتژی جدی است که با جدیت تمام از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود.

سید محمد کریمی در حاشیه‌ی مجمع عمومی سالیانه بیمه مرکزی، رونمایی از سند توسعه فرهنگ بیمه را توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی، نشانه اهمیت این سند دانست و گفت: ما اعتقاد داریم که همگانی شدن صنعت بیمه و بالا‌رفتن ضریب نفوذ بیمه در کشور در غیاب توسعه‌ی فرهنگی، امکان‌پذیر نیست.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از عملکرد شورای راهبردی فرهنگ بیمه به اهمیت سه محور ساده‌سازی مفاهیم، اعتماد سازی و باز تولید ادبیات مشترک در امر فرهنگسازی اشاره کرد و افزود: تعامل متخصصان صنعت بیمه و اهالی فرهنگ و رسانه می‌تواند خلأ‌های موجود اطلاع‌رسانی را پر کرده و زمینه‌ی همگانی‌شدن این صنعت اطمینان بخش را فراهم کند.

کریمی با اشاره به ابعاد زیرساختی، فرآیندی و ترویجی سند توسعه‌ فرهنگ بیمه‌ای خاطر نشان کرد: با اجرای دقیق مفاد این سند، علاوه بر افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، شاهد بهبودی فضای کسب و کار، تقویت مشارکت‌های اقتصادی شرکت‌های بیمه و تبعات مثبت اجتماعی بیمه نیز خواهیم بود.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سند بر اساس چشم‌انداز صنعت بیمه در افق 1404 تهیه، تنظیم و تدوین شده و می‌تواند به عنوان نقشه راه روابط عمومی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  21