اشتباه گرفتن افت کیفیت با کم‌فروشی اینترنتی

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور گفت: دلیل اصلی نارضایتی کاربران افت کیفیت اینترنت است و ربطی به کم فروشی اینترنتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  علی توسلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از مواقع کاربران تصور می‌کنند کم فروشی در سرویس اعمال می‌شود اما در حقیقت افت کیفیت احتمالی سرویس میتواند به‌دلایل مختلف باشد.

وی ادامه داد: چون فروش و ارائه سرویس توسط نرم افزارها اجرا می‌شود و یک برنامه دوطرفه است، میزان مصرف کاربر نمی‌تواند نادرست ارایه گردد، یا لااقل من تاکنون با چنین موردی برخورد نداشته‌ام؛ این تنها تصور مصرف‌کننده است که میزان کمتری مصرف کرده است و علت واقعی اختلال در سرویس و تلاش‌های مکرر کاربر برای استفاده از اینترنت و یا دانلود ناتمام و تکرار این کار به علت اختلال در سرویس است.

توسلی ادامه داد: ممکن است در موردی شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنتی، ضریب اشتراک را بالاتر از حد اعلام شده ببرد اما غالب شرکت‌ها پهنای باند را تا سر حد ممکن آزاد می‌گذارند و اگر کیفیت پهنای باند مطلوب باشد کاربر می‌تواند میزان حجم خود را مصرف کند.

وی در رابطه با واکنش مصرف‌کنندگان به اختلالات اینترنت گفت: کاربران می‌توانند با بررسی سرویس خود اختلالات سرویس‌شان را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کنند تا به شرکت تامین کننده تذکر داده شود.

توسلی افزود:‌ در شر ایط رقابتی بسیار فشرده کنونی تمامی شرکت‌ها درصدد جلب رضایت کامل مشتریان خود هستند و در صورت اختلال اختلال سرویس را در صورت اعلام کاربر جبران می کنند.

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در رابطه با انتظارات خود از وزیر بعدی ICT گفت: مهمترین خواست بخش خصوصی ایجاد امکان رقابت عادلانه برای بخش خصوصی با بخش کم و بیش دولتی و فراهم کردن امکانات برای شرکت‌های بخش

خصوصی جهت ادامه فعالیت است.

به گفته او همین طور اعمال نظارت عادلانه و حداکثری بر فعالیت تمامی اجزا و نهادهای مرتبط با خدمات اینترنتی و به حداقل رساندن

موانع فعالیت آنان از خواسته‌های دیگر بخش خصوصی از متصدی بعدی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −    =  89