فهرست استانهای آلوده به نرم افزارهای مخرب

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای فهرست آلوده ترین استانهای کشور را براساس تعداد آدرس های اینترنتی ارسال کننده انواع بدافزار – نرم افزاهرای مخرب- اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، بدافزار واژه کوتاه شده نرم افزار مخرب (malicious software) است که برای توصیف تمام ویروسها، کرمها، جاسوس افزارها و تقریبا هر چیزی که به طور خاص برای صدمه به رایانه و یا سرقت اطلاعات طراحی شده به کار می رود.

براین اساس سازمان فناوری اطلاعات با راه اندازی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای نسبت به ایجاد تله بدافزار در کشور اقدام کرده تا از حملات رایانه ای در سطح شبکه اینترنت جلوگیری کند. این شبکه که با هدف ثبت نقاط ضعف امنیتی سیستم‌های رایانه ای و نوع حمله به آنها در کشور به عنوان یک پروژه ملی تعریف شده طی دو سال گذشته بدافزارهای بسیاری را به دام انداخته است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای – ماهر- برای ارتقای امنیت فضای تبادل اطلاعات در پایان هر ماه پس از جمع آوری و تحلیل داده‌ از شبکه "تله بدافزار" گزارشی مبنی بر میزان گسترده آلودگی سیستم های رایانه ای به انواع بدافزار در استانهای کشور ارائه می کند که این امر بیانگر تعداد آدرسهای اینترنتی آلوده شناسایی شده در هر استان است.

براساس این فهرست که مربوط به آدرس های اینترنتی شناسایی شده در فروردین ماه 92 است، 66 آدرس اینترنتی در کشور آلوده به انواع نرم افزارهای مخرب شناسایی شده که استان تهران با 28 آدرس آلوده در صدر آلوده ترین استانها قرار دارد.

در این بررسی استانهای گیلان، قزوین، مرکزی و خوزستان به ترتیب استانهای آلوده بعدی در این رده بندی اعلام شده اند اما تعداد آدرس های آلوده شناسایی شده در این استانها به مراتب کمتر از تهران بوده و تفاوت بارزی را نشان می دهد.

در این راستا و براساس اعلام این مرکز، نمودارهای حملات اینترنتی صورت گرفته نشان می دهد که میزان حملات انواع بدافزار در استانهای کشور به مراتب نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  20