انجام آنلاین معاملات بورس با اتصال به حساب متمرکز بانکی

کارگزاری الکترونیکی در سال جاری توسعه می یابد

نایب رییس هیات مدیره فرابورس خبر داد: یکی از برنامه‌های مهم ما این است که بتوانیم در بخش آنلاین و الکترونیکی کردن معاملات و گسترش فرهنگ معاملات الکترونیکی و آنلاین سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ابراهیم عنایت – مدیرعامل کارگزاری پارسیان و نایب رییس هیات مدیره فرابورس – در گفت‌و‌گو با (ایسنا)، گفت: کارگزاری الکترونیکی تا حدودی راه‌اندازی شده و سازمان بورس برنامه‌ای دارد که به بورس‌ها تکلیف می‌کند تا بتوانند بستر معاملات الکترونیکی را فراهم کرده و سرمایه‌گذاری کنند و این جزو برنامه‌های اصلی سازمان بورس است.

وی با بیان این‌که کارگزاری الکترونیکی باید توسعه یابد، گفت: باید فرهنگ معاملات الکترونیکی جا بیفتد چون مردم ما بیشتر به بازار فیزیکی عادت کرده و به بازار سنتی نگاه می‌کنند، ولی این موضوع در دنیا در حال منسوخ‌شدن است و در بسیاری کشور‌های پیشرفته نیاز به مراجعه به کارگزار نیست و با یک حساب بانکی می‌توان از طریق آنلاین معاملات بورس را انجام داد.

وی افزود: هزینه‌های این کار برای کارگزار کمتر است و از طرفی به نوعی عدالت به وجود می‌آورد، چون افرادی که به کارگزاری یا بازار سرمایه دسترسی ندارند، از طریق اینترنت می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

مدیر عامل کارگزاری پارسیان ادامه داد: در حال حاضر ایرانیان مقیم خارج از کشور چنانچه یک حساب بانکی در ایران داشته باشند، می‌توانند از طریق ایمیل با کارگزاری تماس بگیرند تا برایشان معاملات آنلاین انجام شود که البته باید شناسنامه ایرانی داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: امسال با توجه به جدید‌التاسیس بودن و راه‌اندازی بورس انرژی یک بخش مهمی از برنامه روی بورس انرژی متمرکز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  4