طهماسب مظاهری: بدلیل مخالفت با انتشار پول بیش از حد از دولت کنار رفتم

رئیس بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد با تشریح دلایل کناره‌گیری‌اش از دولت نهم گفت: دولت قصد داشت با انتشار پول بیش از حد کارش را پیش ببرد که بنده با این امر مخالفت کرده و پس از یک سال که حرفم مورد توجه دولت قرار نگرفت مسئولیت بانک مرکزی را ترک کردم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، طهماسب مظاهری ظهر امروز پس از ثبت نام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فقط یک سال رئیس بانک مرکزی دولت نهم بوده است اظهار کرد: بنده در این یک سال با انتشار پول بیش از حد رشد اقتصادی که باعث تورم و افزایش قیمت می شود، مخالفت کردم.

وی افزود: پس از اینکه حرف بنده مقبول دولت واقع نشد پس از یک سال مسئولیت در بانک مرکزی را ترک کردم و از انتشار پول بیش از حد اجتناب کردم.

مظاهری با تاکید بر اینکه برای خدمت به مردم کاندیدا شده ام گفت: عمده ترین مسایلی که امروز مردم با آن مواجه هستند مشکلات اقتصادی و معیشتی است که باید شرایط موجود اصلاح شود.

وزیر اسبق اقتصاد ادامه داد: دولت آینده باید تمام وجه همتش را برای به تعادل رساندن شاخص های اقتصادی، معیشت، ایجاد زندگی مناسب برای مردم، رفاه و … قرار دهد.

وی درباره برنامه هایش برای پیشبرد سیاست خارجی در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سیاست خارجی باید در مجموعه نظام حل شود. در حال حاضر باید اقتصاد مملکت را از آثار منفی سیاست و بحث های سیاسی که اکنون دچارش شده است نجات دهیم چرا که ضرر این موضوع فقط برای مردم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −  47  =