نرم‌افزار تور در ژاپن ممنوع شد

نرم‌افزار تور به دلیل سوء‌استفاده هکری ژاپنی و تهدید وی به بمب‌گذاری در مدارس توسط پلیس این کشور ممنوع اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم نرم‌افزار نام‌آشنای بسیاری از کاربران ایرانی که به دلیل برخی محدودیت‌های سایبری مجبور به استفاده از آن شده‌اند، قادر است با عبور از سرورهای مختلفی نام آی‌پی کاربران را تغییر داده و در فضای وب کاربران را به صورت گمنام رهنمون سازد. این نرم‌افزار که "تور" نام دارد مورد توجه آژانس پلیس ژاپن قرار گرفته که به شکل ملی مدیریت می‌شود.

این آژانس به دنبال این است که جلوی چنین عدم تصدیق هویت‌هایی را بگیرد و به شکلی غیر مستقیم منجر به جلوگیری از جرائم سایبری شود؛ علت چنین برخوردی را نیز در عملکرد برخی هکرها از قبیل دِمون کیلر می‌توان یافت زیرا این هکر برای مخفی نگاه داشتن اطلاعات هویتی خود از این نرم‌افزار استفاده کرده و بارها تهدید کرده که در مدارس بمب‌گذاری خواهد کرد و بر این اساس مسئولین این آژانس و متخصصان حاضر در آن به دنبال این هستند که با جلوگیری از چنین اقداماتی مانع از نفوذ آن در بدنه سایر متخصصانی شوند که شاید امیال شومی در فضای سایبر دارند. 

جالب است که در گام اول، ابلاغیه‌ای برای ارائه دهندگان خدمات اینترنت پرسرعت توسط این آژانس ارسال شده تا با مشتریان خود که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند برخورد کنند که البته نحوه برخورد هم به شکلی است که اجازه دسترسی آنان به پهنای باند قطع می‌شود.

درست است که تا به حال پلیس عده‌ای را در راستای این اقدامات خرابکارانه دستگیر کرده است اما در اصل فرد اصلی هنوز به دام نیفتاده و این افراد تنها قربانیانی بوده‌اند که توسط این نرم‌افزار از رایانه آن‌ها پیغام‌ ها ارسال شده است؛ پلیس به هر کس که بتواند مجرم اصلی را به دام بیاندازد، سه میلیون یِن جایزه می‌دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  5  =