طرح جایگزینی موبایل بجای کارت بانکی روی پنج سیستم عامل

بانک ملی به زودی تکمیل می کند:

طرح جایگزینی موبایل با کارت بانکی در سه سیستم عامل آندروید،‌ ویندوز موبایل و سیمبین عملیاتی شده و به زودی نیز این طرح روی دو سیستم عامل آی فون و جاوا راه اندازی خواهد شد. در فاز اول کارت‌های بانکی از پایانه‌های فروش حذف و در مرحله بعد کارت ها برای استفاده از خود پردازها نیز حذف می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک معاون اداره کل خدمات نوین بانک ملی اظهار داشت: طرح جایگزینی موبایل با کارت بانکی روی پنج سیستم عامل گوشی موبایل در حال برنامه ریزی است که در سه سیستم عامل آندروید،‌ ویندوز موبایل و سیمبین عملیاتی شده است.

"محمودزاده" افزود: در حال حاضر نیز این طرح روی دو سیستم عامل آی فون و جاوا در حال برنامه ریزی است.

وی با اشاره به مزایای این طرح و اینکه امنیت بالایی را به همراه دارد، تصریح کرد: همچنین صرفه جویی های مناسبی در بعد اقتصاد ملی انجام شده و منابع کشور صرف خرید کارت های بانکی نمی‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش مدیر عامل بانک ملی با اشاره به راه اندازی سامانه رعد ملی در سیستم بانکی کشورگفته بود بزودی کارت های بانکی از بخش بانکداری الکترونیکی حذف می‌شود.

"فرشاد حیدری" گفته بود در فاز اول کارت‌های بانکی از پایانه‌های فروش حذف و در مرحله بعد کارت ها برای استفاده از خود پردازها نیز حذف می شود.
حیدری تصریح کرده بود که بر همین اساس مردم بجای آنکه کارت‌های متعدد بانکی داشته باشند از گوشی تلفن همراه، خدمات بانکداری الکترونیکی را دریافت کنند.

وی با بیان آنکه قرار است دیگر کارت بانکی صادر نشود، نیز گفته که البته درصورت درخواست افراد کارت بانکی صادر می شود اما با توجه به اینکه امکان بهره گیری از خدمات بانکی از تلفن همراه میسر است دیگر نیازی به کارت های بانکی نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. پیمان مکبر می گوید

    از بانک ملی ایران که بزرگترین بانک جهان اسلام وایران است بسیار بیش از اینها در ارائه خدمات نوین الکترونیکی انتظار می رود!
    1-همراه بانکش ضمن مزایای زیادش دارای ایرادات زبادی است الف- فاقد حواله به کارت های شتابیست ب- مبلغ پانصد هزارتومان بسیار جزئی و کم است پ- فاقد حساب های تعریف شده پر گردش می باشد ج- قابلیت اتصال از طریق اینترنت را ندارد که هم نسبت به بسترپیامکی ازرانتر و هم سریعتر می باشد.
    2- همبانک فاقد ریست نمودن کلی رمزش می باشد؟؟؟سیستم رعد #717* از ابان ماه سال گذشته راه افتاده است و بارها هم تماس گرفته ام اما گفته می شود سیستم هنوز قابلیت ریست رمز برای افرادی که رمز را فراموش نموده اند را ندارد!!!واقعا متاسف شدم برای برنامه نویسش

ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10