زمان دریافت کارت بازرگانی کاهش می‌یابد

عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: کوتاه تر شدن زمان انجام عملیات اخذ کارت بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا محمد رضا اتفاقیان در جلسه کمیسیون تخصصی توسعه صادرات روز سه شنبه که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، گفت: هدف اصلی ما خدمت رسانی بهتر و افزایش سطح رضایتمندی دارندگان کارت بازرگانی است.

وی با اشاره به تسهیل امور به وسیله صدور کارت‌های هوشمند اظهار کرد: امیدواریم استفاده کنندگان از این کارت، بتوانند از تسهیلات بیش‌تری نسبت به گذشته، برخوردار شوند، البته در ابتدای امر مشکلاتی وجود دارد اما در آینده خواهیم توانست از مزایای این طرح بهره‌مند شویم.

اتفاقیان افزود: این طرح با بسته شدن تفاهم نامه‌ای بین اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد، کل عملیات نیز توسط یک سامانه کنترل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اهدافی تعریف شده نیز؛ ایجاد یک سامانه مبتنی بر فناوری اطلاعات است که بتواند سیستمی یکپارچه ایجاد کرده و بین اتاق‌ها بدون دخالت سلایق شخصی هماهنگی ایجاد کند، هرچند توافق اتاق ها نیز در نظر گرفته شده است.

معاون اتاق بازرگانی ایران افزود:علاوه بر تسهیل امورو کاهش زمان، موضوع سالم سازی نیز مورد توجه است که به وسیله کارت هوشمند می‌توان از هرگونه تخلفی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: برقراری ارتباطات آنلاین با سایر سامانه ها، از جمله اهداف کلان طرح است، به وسیله این امر، تفاهم نامه امضا شده و همکاری پست می‌توان آدرس‌های جدید و مشخصات افراد را کنترل کرد.

اتفاقیان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، افزایش مدیریت موثر و شکل گیری وحدت رویه را از اهداف دیگر طرح دانست، و تصریح کرد: بهبود و یکپارچه سازی فرآیندها و کاهش تشریفات اداری؛ امکان توزیع عادلانه اطلاعات را به دارندگان کارت، با استفاده از فناوری های نوین خواهد داد.

وی با اشاره به پنجره واحد گفت: مدیریت ها از یک درگاه واحد انجام خواهد شد که یکی از شروط استفاده از این درگاه اینترنتی داشتن کارت هوشمند است،استفاده از این کارت مراجعات حضوری افراد را کاهش خواهد داد و امیدواریم با این تکنولوژی، زمان اخذ کارت کوتاه‌تر شود.

اتفاقیان عنوان کرد: استفاده از سیستم های الکترونیکی موجب فرهنگ سازی و ترغیب فعالان اقتصادی برای ورود به تجارت الکترونیک خواهد شد، کارت‌های هوشمند نیز فضای کسب و کار را بهبود خواهد بخشید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  9  =