افزایش خرید آن لاین بیمه عمر در جهان

آخرین بررسی های انجام شده نشان می دهد که بیشتر افراد جهان خواهان خرید بیمه عمر از طرق غیرمستقیم هستند.

به گزارش صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، طبق تحقیقات انجام شده توسط یک مرکز آمریکایی، اکثر مردم جهان به ویژه جوانان ترجیح می دهند که بیمه عمر خود را به صورت آن لاین و از طریق ایمیل و یا گوشی های هوشمند خود خریداری کنند.

استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یکی از کانال های توزیع نه تنها در صنعت بیمه بلکه در دیگر صنایع در جهان در دستور کار قرار دارد. مزایای استفاده از فناوری اطلاعات باعث شده است بخش عظیمی از سرمایه گذاری های بیمه گران در این حوزه به کار گرفته شود.

از دید بیمه گران دنیا باید فناوری اطلاعات جایگزین روش سنتی فروش بیمه شود و به عنوان یک کانال توزیع در کنار دیگر کانال های مرتبط قرار گیرد.

در این گزارش آمده است که پیش از این اکثریت مشتریان بیمه، رقمی در حدود 64 درصد بیمه عمر خود را از طریق مراجعه به نمایندگی ها خریداری می کردند. اما مقایسه ارقام کنونی با آمارهایی که در سال 1996 منتشر شده، نشان می دهد که تمایل به این گونه خرید به سرعت در حال کاهش است. در این سال حدود 80 درصد از بیمه های عمر از طریق مراجعه فردی خریداری شده است.

افزایش امکان دسترسی و ارائه سریع تر خدمات به مشتریان ظرفیت کاهش هزینه با به کار گیری سیستم خرید و فروش الکترونیک به ویژه برای شرکت های بیمه ای که به روند کار موثر و جریان پیوسته آن ارتباط دارد، فراهم آوردن امکان تولید و به کارگیری اسناد، فرم های الکترونیک، مدت زمان انجام کار را از ماه ها به هفته کاهش می دهد. همچنین کارایی و بازدهی بالا، امنیت، کاهش زمان درگیر با کار و ایجاد یک زمینه رقابت به صورت متفاوت از بهترین نتایج استفاده از سیستم خرید و فروش اینترنت است.

"ماروین فلدمن" رئیس این مرکز تحقیقاتی در این باره گفت: در طول 15 سال گذشته اینترنت تغییرات چشمگیری را در نحوه خرید مردم در سراسر جهان به وجود آورده است.

او ادامه می دهد: شرکت ها و نمایندگی های بیمه با بررسی دلایلی که مردم را به سمت خریدهای اینترنتی سوق می دهد، باید در ارائه محصولات خود از این طریق، خلاقیت های بیشتری را به کار بگیرند تا در این فضای رقابتی مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

ماروین در ادامه افزود: از هیمن رو وب سایت ها و شبکه های اجتماعی سکوی پرتاب به شمار می آیند؛ چراکه این شبکه ها برای تمامی مردم جذاب هستند.

از سوی دیگر، در جهان کنونی به علت تشابه محصولات بیمه ای، رقابت در قیمت برای بیمه گران مشکل است و با توجه به این که تمایز بین بیمه گران در ارائه خدمات وجود دارد، بنابراین تدارک الکترونیکی برای فروش بیمه از اهمیت ویژه ای برای کاهش هزینه و قیمت برخوردار است.

طبق این تحقیقات، سه چهارم جوانان آمریکایی بین 25 تا 44 سال، خرید بیمه عمر از طریق اینترنت را در صدر انتخاب های خود قرار داده اند. همچنین 86 درصد افراد شرکت کننده در این تحقیق بر این باورند که داشتن بیمه عمر به طور کلی برای تمامی افراد ضروری است و تنها 70 درصد معتقدند، این نوع از بیمه را باید شخصا داشته باشند. این درحالی است که 63 درصد از افراد حاضر در این تحقیق، گونه ای از بیمه عمر را پیش از این خریداری کرده بودند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  10