این هفته قیمت طلا جهتی مشخص دارد؟

امروز قیمت طلا تغییری در حدود 2 دلار در هر اونس داشته و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران پس از انتشار اخبار مختلف هفته پیش، اکنون در انتظار بروز نشانه‌های جدید برای پیش‌بینی جهت حرکت آینده این فلز گرانبها هستند. البته جبران شدن کاهش قیمت‌ها در روز جمعه این باور را در بین تحلیلگران بوحود آورده که قیمت‌ها آماده رشد هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از جهان سهم هفته پیش قیمت طلا و نقره اندکی افزایش یافت. شاخص‌های مالی و قیمت برخی مواد خام نیز افزایش پیدا کرد و این درحالیستکه روند افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر ادامه یافته است. بانک مرکزی اروپا در نشست هفته قبل خود نرخ‌های بهره را بدون تغییر در حد 0.75 درصد حفظ کرد و ماریو دراگی رییس این نهاد اعلام کرد در نیمه دوم امسال اوضاع اقتصادی منطقه یورو بهتر خواهد شد. بدین ترتیب زمینه رشد ارزش یورو فراهم شد اما  انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه سبب شد ارزش دلار در برابر دیگر ارزها از جمله یورو رشد کند در نتیجه نسبت یورو به دلار افول کرد.

در گزارش وزارت کار آمریکا آمده بود در ماه فوریه تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در اقتصاد آمریکا بسیار بالاتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است و نیز در گزارشی جداگانه به کاهش نرخ بیکاری به 7.7 درصد اشاره شد. اما رشد ارزش دلار که باید به کاهش قیمت طلا منجر می شد تاثیر پایا بر قیمت این فلز گرانبها نداشت. حال این سوال مطرح است که آیا روند رشد قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟

در هفته جاری گزارش خرده فروشی در آمریکا، نرخ بیکاری در استرالیا، تولید کارخانه‌ای در انگلستان، بودجه فدرال آمریکا، وام دهی در چین و تولید صنعتی در آمریکا منتشر می‌شود و نیز این هفته نشست اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. این رویدادهای بر ارزش دلار، یورو، ین و دیگر ارزهای معتبر و در نتیجه قیمت طلا تاثیر خواهند داشت.

اما در ماه فوریه همبستگی نسبت ارزها نظیر دلار به ین یا دلار استرالیا به دلار آمریکا با قیمت طلا ضعیف‌تر شده است و این امر نشان می‌دهد در هفته جاری تغییرات ارزش ارزهای یاد شده تاثیر بسیار بزرگی بر قیمت طلا نخواهد داشت. با این حال اگر ارزش یورو و دیگر ارزهای پرریسک به شدت کاهش یابد قیمت طلا نیز تحت فشار قرار خواهد گرفت. برای مثال اگر در نشست اتحادیه اروپا بن بست بر سر بودجه تداوم یابد کاهش ارزش یورو به افول قیمت طلا و نقره منجر می‌شود.

به باور تحلیلگران خبرهایی که در هفته‌های اخیر درباره وضعیت اقتصادی اروپا، آمریکا و چین منتشر شده نتوانسته جهت مشخصی برای قیمت طلا در هفته‌های آینده در ذهن سرمایه‌گذاران ترسیم کند در نتیجه اکنون آنها با احتیاط عمل می‌کنند.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  46  =  47