احتمال ریزش بهمن در محور‌های چالوس و هراز /پایان بارش در تهران

طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها در روزهای ‌سه‌شنبه و چهارشنبه جاری به سبب افزایش دما، ریزش بهمن در محور‌های شمالی دور از انتظار نخواهد بود بنابراین از هموطنان درخواست می‌شود که از توقف در طول مسیرهای چالوس و هراز خودداری کنند. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در کلان شهر تهران تا ورود سامانه جدید، بارشی نخواهیم داشت، گفت: طی هفته جاری دمای هوای پایتخت با روند افزایشی همراه خواهد بود.

طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، بررسی تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های هوشمند ترافیک شمار مرکز و نیز گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک، در اغلب محورهای مواصلاتی کشور، به صورت عادی و روان است.

محور شمشک به دیزین در استان البرز، به دلیل بارش برف و کولاک،‌ تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و امکان دسترسی به پیست‌های اسکی وجود ندارد.

محور فرعی پونل – خلخال در استان اردبیل به علت بارش برف و احتمال سقوط بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است.

تردد تریلرها تا 15/1/92 از محور بروجن- لردگان در استان چهارمحال و بختیاری و از 25/12 الی 17/01 از محور ایذه – دهدز – شهرکرد، ممنوع است.

طی روزهای ‌سه‌شنبه، چهارشنبه به سبب افزایش دما در نوار شمالی کشور، ریزش بهمن در محور‌های شمالی دور از انتظار نخواهد بود لذا از هموطنان در خواست می‌شود که از توقف در طول مسیرهای چالوس و هراز خودداری کنند.‌

کل تردد ثبت شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شمار برخط در 840 محور مواصلاتی کشور طی 24 ساعت گذشته 5426921 وسیله بوده است که نسبت به روز قبل از آن با تعداد 5456604 وسیله، کاهش 1/0 درصدی را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین طی 24 ساعت گذشته درمحورهای ارتباطی کشور، 22 درصد بوده است.

ساعات اوج تردد طی 24 ساعت گذشته بین ساعات 17 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی 7 صبح بوده است که هموطنان با آگاهی ازاین موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر خود انتخاب کنند.

ضمناً دو محور پرتردد طی 24 ساعت گذشته به ترتیب آزادراه کرج – تهران و بلعکس و آزادراه قم تهران و بلعکس بود.

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها، جهت بهره‌برداری کامل از ظرفیت راه‌ها، افزایش ایمنی و تسهیل در امر عبور و مرور، تمامی کار‌گاه‌های جاده‌ای از تاریخ 21/12/91 لغایت 20/01/92 تعلیق و مسیرها پاکسازی کامل شد.
 

فارس: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اعلام اینکه در کلان شهر تهران تا ورود سامانه جدید، بارشی نخواهیم داشت، گفت: طی هفته جاری دمای هوای پایتخت با روند افزایشی همراه خواهد بود.
 
عبدالرضا امیدوار شهری با اعلام اینکه امروز حداکثر دمای هوای تهران 4 درجه سانتیگراد بوده است، اظهار داشت: دمای هوا در سطح کشور طی هفته جاری روند افزایشی خواهد داشت.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در ادامه ابراز داشت: ریزش بهمن در ارتفاعات رشته کوه البرز و جاده‌های منتهی به آن دور از انتظار نیست.
 
وی با اعلام اینکه در سطح شهر تهران تا ورود سامانه جدید، بارشی نخواهیم داشت، افزود: بارش‌ها در سطح پایتخت پایان یافته است و چنانچه بارشی هم وجود داشته باشد در ارتفاعات به صورت پراکنده خواهد بود.
 
امیدوار شهری بیان داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی جدید در اواخر هفته جاری وارد کشور می‌شود البته باید یادآور شد که نقشه‌های بهاری متغیر است.
 
وی یادآور شد: هوای کلان شهر تهران به سمت پایداری می‌رود و از این رو احتمال افزایش آلودگی هوا وجود دارد.
 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان داشت: طی روز دوشنبه در استان‌های کرمان و خراسان جنوبی به سبب بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب افزایش دما در نوار شمالی کشور ریزش بهمن در گذرگاه‌های البرز دور از انتظار نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  59