سه میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور گفت: تا پایان سال جاری بکارگیری روش‌های مدرن بیمه در این صندوق به 20 استان می‌رسد.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از فارس مجید موسویان در همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی و عشایر استان گیلان که در سالن اجتماعات بهزیستی گیلان در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه هنر اسلام در این است که مادیات و معنویات را با هم جمع کرده است، افزود: اسلام با فقر مخالف است و نبابد با یک بیماری سخت برخی از خانواده‌ها به علت هزینه بالای درمان به فقر بیفتند.

وی با بیان این مطلب که سه میلیون خانوار روستایی و عشایری فاقد هیچ گونه پوشش بیمه‌ای هستند، افزود: به دلیل اختیاری بودن و انفرادی بودن بیمه، تاکنون یک میلیون و 100 هزار خانوار روستایی بیمه شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط جمعیت بیمه شده عشایری و روستایی کشور37 درصد است و درصد گیلان از متوسط کشوری کمتر است.

موسویان با اشاره به اینکه در استانهایی مانند استان مرکزی و آذربایجان درصد بیمه شدگان روستایی بیش از 60 درصد است، اظهار کرد: معمولا در استانهایی که مردم محروم از آب و هوای مناسب و حاصلخیزی خاک هستند، رغبت بیشتری برای اقدام به بیمه دیده

می‌شود.

وی از بکارگیری 15 استان کشور از روشهای مدرن بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خبر داد و تصریح کرد: بنا داریم تا این آمار را تا پایان سال به 20 استان برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این روش مدرن که سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی (دما) امروز در پانزدهمین استان کشور، گیلان راه‌اندازی می‌شود.

موسویان تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، بیمه شده با صندوق خود به راحتی ارتباط برقرار می‌کند و از طریق اینترنت و تلفن همراه می‌تواند وضعیت خود را در صندوق مشاهده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  5  =