فروش پایین آی‌پد و ناامیدی مدیران وال استریت

اپل در شش ماه اخیر نتوانسته انتظارات فعالان بازار سهام وال استریت را برآورده کند و علت اصلی این امر، پایین بودن میزان فروش آی‌پد است.

به گزارش فارس به نقل از تلگراف، در حالی که فروش گوشی هوشمند آیفون کماکان در حد مطلوبی است، اما کاربران رایانه های لوحی ترجیح می دهند منتظر عرضه آی‌پد مینی بمانند و هزینه کمتری برای خرید این نوع محصولات صرف کنند.

اپل نیز در واکنش به این شرایط و انتقادات سهام داران بازار بورس می گوید هیچ شرکتی در برابر رکود اقتصادی مصونیت ندارد و اپل هم در این شرایط یک استثنا محسوب نمی شود.

پیش بینی ها نشان می دهد که حتی با فرارسیدن تعطیلات کریسمس هم سودآوری محصولات پرطرفدار اپل کمتر از حد انتظار خواهد بود.

آمار نشان می دهد در سه ماهه سوم سال 2012 بیش از 26.9 میلیون واحد آیفون به فروش رفته که نشانگر افزایش 58 درصدی است و این رقم از پیش بینی های قبلی هم بیشتر است. در مقابل تنها 14 میلیون آی‌پد به فروش رفته که از رقم 18.5 میلیونی که قبلاً پیش بینی شده بود، کمتر است.

کارشناسان معتقدند رشد اپل اگر چه سریع است، اما در حد انتظار نیست. این در شرایطی است که درآمد اپل در سه ماهه سوم سال 2012 به 36 میلیارد دلار رسیده که نشانگر 27 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و رکوردی بی سابقه محسوب می شود. سود خالص این شرکت هم با 24.2 درصد افزایش به 8.2 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال سرمایه گذاران بازار سهام که از موفقیت و پیشرفت غول های بزرگ آی‌تی ناامید شده اند تمام امیدشان را متوجه اپل کرده اند و در صورت عدم موفقیت این شرکت در حفظ موقعیت فعلی خود به شدت متضرر خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  −    =  10