طلا در مرز ۱۶۵۷ دلار/پیش بینی اونس جهانی در هفته های آینده

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای احتمالی سیاستهای انبساطی بیشتر از سوی فدرال رزرو آمریکا بی شک سرمایه گذاران بیشتری را به بازار طلا خواهد کشاند .همچنین سطح مقاومتی اونس جهانی طلا که پیشتر 1632 دلار ثابت مانده بود، در هفته گذشته، سطح مقاومتی 1657 دلار را هم در نوردید تا همه نگاهها به سمت رشد بهای طلا دوخته گردد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سایت طلا/ اینترنتی سیکینگ آلفا ، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی منتظر تصمیمات جدید بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا در خصوص اجرای سیاستهای انبساطی پولی و مالی هستند .

کمیته بازار آزاد آمریکا نیز در تازه ترین گزارش خود بر لزوم اجرای سیاستهای انبساطی بیشتر با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی این کشور تاکید کرده است .

قیمت جهانی طلا روز پنج شنبه گذشته به بالاترین حد خود در چهار ماه و نیم اخیر رسیده است . برخی کارشناسان اقتصادی در نظر سنجی این پایگاه اینترنتی پیش بینی کردند قیمت جهانی طلا تا هفته های آینده به بیش از 1790 دلار در هر اونس خواهد رسید .

ثروتمندان بزرگ جهان مثل جورج سوروس و جان پاولسون نیز سرمایه گذاری زیادی را در بازار طلا انجام داده اند . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا طی هفته های آینده تصمیمات جدید بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله بانک مرکزی اروپا و آمریکا خواهد بود .

 

طلا در مرز 1657 دلار

سطح مقاومتی اونس جهانی طلا که پیشتر 1632 دلار ثابت مانده بود، در هفته گذشته، سطح مقاومتی 1657 دلار را هم در نوردید تا همه نگاهها به سمت رشد بهای طلا دوخته گردد.

به گزارش بینا به نقل از سایت طلا /کیتکو، علت افزایش بهای طلا ناشی از عوامل متعددی می باشد که در هفته گذشته به وقوع پیوسته است و به نظر می‌رسد که فصل تابستان آرام طلا با این افزایش بها به پایان می رسد. به طوری که نوسانات بهای طلا ناشی از نوسانات در بهای پلاتین بوده و علت دیگر رشد بهای طلا انتشار گزارشی از سوی کمیته بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اجرای سریع طرح محرکه اقتصادی QE3 از سوی این بانک به منظور رونق اقتصاد این کشور می باشد که این امر به عنوان جرقه ای برای شکست سطح مقاومتی 6 ماهه اونس جهانی طلا به شمار می آید.

براساس این گزارش، خطر بزرگی که بازار جهانی طلا را تهدید می کند این موضوع می باشد که به دنبال امیدواری سرمایه گذاران نسبت به اجرای سریع دور سوم طرح محرکه اقتصادی توسط بانک مرکزی آمریکا طی هفته آینده می باشد که احتمال دارد طلا در این زمان سطح مقامتی 1632 دلار را دوباره بشکند و دربالای این مقدار حفظ شود این در حالی است که اونس جهانی طلا هفته گذشته سطح مقاومتی 1632 دلار را شکست و در 1657 دلار ثابت باقی ماند.

این گزارش می افزاید، به احتمال زیاد "بن برنانکه" رئیس بانک مرکزی آمریکا قبل از تصمیم گیری در خصوص جلسه خود در 12 سپتامبر منتظر انتشار آمار و ارقام میزان اشتغال رشته های غیر کشاورزی ماه آگوست این کشور در اوایل سپتامبر باشد.

بر پایه این گزارش، بهای طلا در اروپا نیز به شدت در حال افزایش می باشد و این امر بیش از هر چیز تحت تأثیر تصمیمات مهمی است که قرار است در نشست ماه سپتامبر در خصوص وضعیت منطقه یورو اتخاذ شود. طی هفته گذشته ساماراس نخست وزیر یونان، دیداری با مقامات فرانسه و آلمان داشت .مسئله مهم این دیدار دادن مهلت بیشتر به یونان به منظور عمل به تعهدات و ایجاد اصلاحات ساختاری در این کشور بوده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند تشدید تنش ها و درگیری های سیاسی در اروپا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. shahrokh می گوید

    dar boland modat afzaysh gymat hatmiy vali dar kotah modat besiyar por navasan mibashad.agar tasmim be kharid dared ta sobat bazar bekhosos arz tahamol konid.

ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1