کشف اختلاس بانک سپه بلوار لاله تهرانسر

توسط اداره بازرسی بانک سپه اختلاس 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی صورت گرفته درشعبه بلوار لاله تهرانسرکشف و وصول منابع در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  اداره بازرسی بانک سپه بنا به بر شواهد و مدارک به دست آمده در اواخر سال 89 نسبت به اقامه دعوا بر علیه متهم (معاون شعبه بلوار لاله تهرانسر) به دادسرا و مراجع قضایی اقدام کرد.

معاون شعبه بلوار لاله تهرانسر به عنوان متهم اصلی این پرونده اقدام به خارج کردن اوراق خام ضمانتنامه از شعبه کرده و با جعل مهر همچنین جعل امضاء رییس شعبه مبادرت به صدور ضمانتنامه بانکی جعلی و همچنین نامه های اداری جعلی مربوطه کرده است.

متهم ضمن تبانی با یکی از مشتریان بانک اقدام به جعل مهر و امضاء و در نهایت صدور ضمانتنامه جعلی کرده و از این محل بالغ بر 31 میلیارد و نهصد و 88 میلیون و 47 هزار و 358 ریال درآمد غیر قانونی و نامشروع کرده است.

بانک سپه پس از مطلع شدن از موضوع و به دست آوردن اطلاعات و شواهد و مدارک نسبت به اقامه دعوا بر علیه متهم اقدام کرده است. با پیگیری هایی صورت گرفته و اعلام شکایت علیه متهم حکم جلب از وی دادسرا اخذ و متهم دستگیر شد.

پس از دستگیری و پیگیریهایی صورت گرفته و اقدامات حقوقی انجام شده توسط بانک سپه مبلغ 16 میلیارد و 525 میلیون و 948 هزار و 718 ریال از محل منابع و وجوه نقد متهم اخذ و به حساب بانک واریز شد.

همچنین علاوه بر مبلغ فوق یک دستگاه آپارتمان متهم به ارزش عرفی حدود 8 میلیارد ریال که به نام همسر وی ثبت شده بود به حکم دادگاه به نفع بانک سپه ضبط شده است.

ضمن اقدامات فوق تمامی حساب های متهم و همسر وی توسط دادسرا مسدود و سه فقره چک نامبرده به مبلغ 1 میلیارد و 162 میلیون و 101 هزار و 803 ریال ‏ چک دوم دو میلیارد و 511 میلیون و 537 هزار و 916 ریال و چک سوم 2 میلیارد و 358 میلیون و 176 هزار و 905 ریال نیز که از متهم نزد بانک بود به اجرا گذاشته شد.

درمجموع با اقدامات صورت گرفته توسط بانک سپه و همکاری قوه قضاییه بالغ بر 30 میلیارد ریال ازکل مبلغ اختلاس شده (31 میلیارد و 988 میلیون و 47 هزار و 358 ریال) وصول و یا در حال وصول بوده و مابقی است با توجه به اقامه دعوا و شکایت علیه شرکت طرف معامله متهم وصول خواهد شد.

این در حالی است که بنا به گزارش خبرنگار ایلنا، طی اخبار رسیده اختلاس مذکور رقمی در حدود 60 میلیارد تومان بوده است. بر این اساس، متهمان در سال گذشته، در دو شعبه بانک سپه در تهران با صدور اعتبار نامه‌های جعلی برای یک شرکت خصوصی وارد کننده ماشین آلات با نام "دنیز خودرو" مبادرت به اختلاس 60 میلیارد تومانی شده بود.

در این خصوص با بازداشت معاون شعبه بلوار تهرانسر، خانم (م. د) و همچنین معاونت مرکزی بانک سپه آقای (ط) به عنوان متهمان اصلی این تخلف، اختلاس 60 میلیارد تومانی در شعبه 3دادسرای تهران امور اقتصادی در حال بررسی است.
این در حالی است که بانک سپه با تأیید این خبر اختلاس، میزان آن را سه میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  +    =  57