طلا در پاییز رکورد می زند

یک کارشناس بازار طلا با اشاره به وجود بحران در اقتصاد منطقه دلار گفت: تابستان امسال ارزش دلار روند نزولی در پیش گرفته و قیمت طلا در سه ماهه پاییز رکورد 2 هزار دلار ثبت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امیر حسین شریعتی با اشاره به اینکه قیمت دلار در بالاترین حد ممکن در بازار جهانی قرار دارد گفت: در حال حاضر مدیران اقتصادی آمریکا نتوانسته اند به کلیه وعده های خود عمل کنند و میزان اشتغال تولید شده در این کشور کمتر از پیش بینی های ممکن بود.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت دلار نمی تواند در برابر سایر ارزها رشد چندانی را تا تابستان امسال تجربه کند این در حالی است که نزدیکی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دولت این کشور را مجبور به کنترل هر چه بیشتر بر اقتصاد این کشور کرده است.

این کارشناس بازار طلا خاطرنشان کرد: بیشتر کارشناسان بین الملل در پیش بینی خود از سه ماهه پاییز سال 2012، از تشدید بحران اقتصادی خبر داده اند.

وی افزود: در چنین شرایطی دولت آمریکا تلاش می کند از تزریق بسته دوم پولی جلوگیری کند تا اثر آن بر کاهش ارزش دلار را کم کند اما به احتمال زیاد این بسته در پاییز برای حل برخی از مشکلات اقتصادی ایالات متحده اجرایی می شود.

شریعتی تاکید کرد: در بازار ایران روند قیمت سکه نزولی خواهد بود اما قیمت طلا در حال تقویت شدن است که دلایل آن پایان اعتصاب طلا فروشان هندی و آغاز فصل ازدواج در این کشور، گسترش بحران در منطقه یورو و آغاز مناقشات بین ایران و 5 قدرت جهان است.

این استاد دانشگاه قیمت 2 هزار دلار را برای قیمت طلا در پاییز امسال پیش بینی کرد.

شریعتی اشاره ای نیز به عرضه سکه های پیش فروش بانک مرکزی داشت و تصریح کرد: عرضه این سکه نمی تواند برای بلند مدت بازار را تحت الشعاع قرار دهد زیرا قیمت فعلی سکه با نرخ جهانی طلا تقریبا بدون حباب است و نمی تواند کمتر از این میزان باشد.

گفتنی است در حال حاضر هر گرم طلای 22 عیار (طلای موجود در سکه) در بازار ایران حدود 89 هزار تومان قیمت گذاری شده است که با توجه به وزن 8.123 گرمی سکه، تنها قیمت طلای موجود در سکه 722 هزار تومان می شود که با احتساب 5 هزار تومان حق ضرب و حدود 30 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده قیمت واقعی سکه 757 هزار تومان می شود.

بنابراین کاهش قیمت سکه در بازار ایران به کمتر از 700 هزار تومان تنها به دلایل روانی بوده و نمی تواند بر قیمت های کمتر از آن تثبیت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  −  59  =