افزایش ۳۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

در دومین هفته فعالیت بورس کالای ایران در سال 1391 حجم معاملات قراردادهای آتی سکه طلا 30 درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در دومین هفته سال جاری در حالی22 هزار و 403 قرارداد آتی سکه طلا در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار گرفت که حجم این قراردادها در هفته نخست سال 17 هزار قرار داد بود.

بر اساس این گزارش، طی مدت یاد شده ارزش معاملات قراردادهای آتی نیز به یک هزار و 871 میلیارد ریال رسید که 25 درصد بیشتر از ارزش معاملات هفته نخست سال جاری است.

این گزارش می افزاید، در دومین هفته سال جدید، حجم و ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه طلا برای تحویل در ماه های فروردین، اردیبهشت و تیر ماه سال جاری با افزایش و قراردادهای تحویل خرداد با کاهش مواجه شد.

از سوی دیگر در دومین هفته کاری بورس کالا در سال گذشته، صرفا سه هزار و 481 قرارداد آتی به ارزش 141 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته بود که به این ترتیب آمار حجم و ارزش معاملات بورس کالا در دومین هفته کاری سال جدید به ترتیب 543 و یک هزار و 225 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

آغاز معاملات قراردادهای آتی مرداد از 21 فروردین

بر اساس اعلام مدیریت قراردادهای مشتق کالایی بورس کالای ایران، قراردادهای آتی سکه طلا تحویل مرداد ماه 1391 از روز دوشنبه هفته جاری راه اندازی و قابل معامله خواهد بود.

قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمتی روزانه ادامه می یابد.
قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرایند در روز کاری بعد تکرار خواهد شد.
هم اکنون قراردادهای آتی سکه طلا برای تحویل در ماه های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر 91 در بورس کالای ایران توسط مشتریان داد و ستد شده و این معاملات در سال جدید نیز با استقبال معامله گران و فعالان بازار همراه بوده است.   

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7