دلایل نوسان شدید و آینده بازار طلا

اونس جهانی طلا در حالی در روز چهارشنبه با افزایش همراه شده است که طی 3 روز گذشته با 2.6 درصد کاهش همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از طلا ،خبرگزاری بلومبرگ، بهای اونس جهانی طلا در روز گذشته با کاهشی دیگر به 1663 دلار و 30 سنت در هر اونس رسید که این بها پایین ترین میزان بهای این فلز ارزشمند پس از 25 ژانویه به حساب می آید. کارشناسان که سطح حمایتی طلا را در مرز 1662 دلار پیش بینی کرده بودند، با رسیدن طلا به این مرز و با افزایش سطح تقاضا در میان سرمایه داران، بهای طلا در بازارهای جهانی بار دیگر با افزایش رو به رو شد. از این رو با اعلام ساعت 11:44 دقیقه به وقت سنگاپور بهای طلا در بازارهای جهانی با 0.3 درصد افزایش رو به رو شد و به 1678 دلار و 82 سنت رسید.

ژیا اویی سومین تحلیل گر ارشد بازارهای مبادلاتی طلا در چین بر این عقیده می باشد که در حال حاضر افرادی وجود دارند که بخواهند در جهت نگهداری و حفاظت از سرمایه هایشان آن را تبدیل به فلز طلا کنند. این کاهش می تواند فرصتی بسیار مناسب برای آنها در جهت خریدن این فلز ارزشمند به شمار آید.

بهای اونس جهانی طلا در سه روز گذشته درحالی با 2.6 درصد کاهش رو به رو شده است که بهای واحد پولی دلار نسبت به واحد های پولی دیگر با 1.3 درصد افزایش رو به رو شده است. کارشناسان بر اساس اطلاعات به دست آمده بر این عقیده می باشند که شرایط اقتصادی اروپا بر اقتصاد جهانی تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت.

در این میان نظرات متعددی در مورد نرخ حمایتی بهای طلا وجود دارد. تحلیل های فیبوناچی بر این پایه می باشند که مرز حمایتی طلا 1656 دلار می باشد. اسکاتیا تحلیل گر راسل برون بر این عقیده می باشد که بهای طلا در بازارهای جهانی با کاهش دیگری رو به رو خواهد شد و مرز حمایتی این فلز ارزشمند 1625 دلار در هر اونس می باشد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄    =  7