ابلاغ دستورالعمل های پیاپی مهمترین مانع در راه توسعه کربنکینگ

مدیر عامل بانک کشاورزی در گفتگو با «بانکداری الکترونیک» عنوان کرد:

مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: ابلاغ دستورالعمل ها ی پیاپی از سوی بانک مرکزی خود مهمترین مانع در راه توسعه نظام بانکداری متمرکز در کشور محسوب می شود که هزینه های زیادی هم دارد.نظامکربنکینگ امکاناتی را در اختیار بانک ها قرار می دهدکه قابل مقایسه با سیستم جزیره ای نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد طالبی ،مدیر عامل بانک کشاورزی ، در گفتگو با خبرنگار بانکداری الکترونیک با بیان اینکه برای توسعه سامانه بانکداری یکپارچه  باید به یک وحدت الرویه برسیم گفت:روش ها باید ساده تر شود مقررات تثبیت داشته باشد زیرا سیستم الکترونیکمانند دستی نیست وبه هر حال ارایه برنامه های جدید مستلزم زمان بیشتری است .

وی در ادامه با بیان اینکه بومی سازی کار مشکلی است عنوان کرد:در ایران نیز دایما بخشنامه ها تغییر می کند سود سپرده ها و… مدام در حال تغییر است واز انجا که ما روش دستی نداریم ومکانیزه است بنابراین  هر انچه که از سوی مقام ناظر  ابلاغ می شود برای اجرایی شدن نیاز به مقداری زمان  دارد زیرا برنامه جدید باید روی سیستم اعمال شود .

به گفته : نظام کربنکینگ امکاناتی را در اختیار بانک ها قرار می دهدکه قابل مقایسه با سیستم جزیره ای نیست.

طالبی با اشاره به اینکه این بانک تجربه متفاوتی را در پیاده سازی نرم افزار طی کرده به تحلیل وضعیت فعلی کربنکینگ در بانک کشاورزی  پرداخت وگفت:به علت اینکه نرم افزار کربنکینگ پیچیده ترین نرم افزار بانکی محسوب می شود و از سوی دیگر تنوع وحجم عملیات درهر بانکی زیاد است بنابراین انعطاف پذیری بالا مهمترین مسئله در  طراحی و عملیات سیستم است.

طالبی ضمن تشریح عملکرد این نرم افزار در بانک کشاورزی افزود: از مهمترین مزیت این نرم افزار این است که در ارتباطاتمان با مشتری بسیار بهبود ایجاد شد ،علاوه براین اطلاعات بانک  منسجم وبه طور کلی در نظام نظارتی بانک تحول چشمگیری ایجاد شده است.

وی خاطر نشان ساخت: ما با این کربنکینگ هر اطلاعاتی وبه هر شکلی که بخواهیم را در دسترس داریم واز امکانات دیگری که این نرم افزر در اختیار ما قرار داده این است که توانسته ایم ماژول های مختلفی را به این سیستم متصل کنیم به طور مثال ماژول CRM بدون این نرم افزار امکان اجرایی ندارد این د رحالی است که   CRM بانک کشاورزی بسیار پیشرقته است .

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه تمام طرح های اجرایی این بانک به صورت مکانیزه نظارت می شود عنوان کرد:ما با استفاده از این نرم افزار نظام داشبورد مدیریتی که بهترین نظام مدیریت اطلاعات وسهل الوصول ترین محسوب می شود را اجرایی کردیم علاوه براین کل فرایند تسهیلات در بانک کشاورزی مکانیزه شده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی در خصوص  مهاجرت به سیستم جدید تصریح کرد : ما موتور هواپیما را در حال حرکت تعمیر کردیم وکل موتور حرکتی بانک را تغییر دادیم وموتور دیگری را جایگزین آن کردیم در این جایگزینی طبیعی است که مسایل مختلفی اتفاق می افتد که البته با اهتمام همه همکاران مسایل قابل حل باشد از جمله اینکه  تحریم ها تا کنون تاثیری در کار ما نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به طرح مرآت (مدیریت رایانه ای اعطا تسعیلات ) را سبب ایجاد تحول در رابطه بانک با کشاورزان دانست.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    خوب به همين خاطر هست که ميگن کربنکينگ خارجی نيارين ديگه!
    آخه نميشه که بگن دستورالعمل ندين چون ما ميخوايم نرم افزارمون رو دست نزنيم، يا نميتونيم …

  2. فرازسالاري -خليج فارس بندرعباس می گوید

    انشاالله كه بااين خىمات نوين بتوانيم درخدمت مردم ايران باشيم

ارسال یک پاسخ

3  +  6  =